رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

هیبت‌الله اصولی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

نخستین نمایشگاه مجازی ایران فرصتی برای حضور در بازارهای جدید است

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران، مشارکت در نمایشگاه ها را در توسعه کسب وکارها ضروری دانست و تاکید کرد: به کمک نمایشگاه ها می توان از دانش، تکنولوژی و محصولات جدید مطلع شد و با توجه به شیوع کرونا، برگزاری نمایشگاه های مجازی می تواند در تحقق این اهداف موثر باشد.

12 بهمن 1399
کد خبر : 36740
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران برگزاری نمایشگاه ها را برای معرفی محصولات و تولیدات جدید به بازار مهم برشمرد و تاکید کرد: تولیدات جدید باید به بازار معرفی شوند وسهمی از بازارهای داخلی و خارجی به دست آورند و زمانی که این ضرورت احساس شود، برگزاری نمایشگاه های مجازی با توجه به محدودیت های ناشی از کرونا جایگاه خود را در اقتصادها پیدا می کند.

هیبت‌الله اصولی، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ها اهدافی را دنبال می‌کنند که تحقق همه این اهداف، در نخستین نمایشگاه مجازی ایران میسر نخواهد بود؛ اما این حرکت در پیشبرد اهداف بنگاه های اقتصادی به ویژه در دوران کرونا که سطح روابط به کمترین حد خود رسیده، موثر است.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه به دلیل شرایط ناشی از محدودیت‌های کرونا بسیاری از نمایشگاه‌ها و کنگره‌ها با تعطیلی مواجه شده اند، اظهار داشت:‌ نمایشگاه‌ها نقش مهمی در توسعه کسب و کارها دارند و ارائه دانش و تکنولوژی و محصولات جدیدی که در زمینه‌های مختلف تولید شده، از مهمترین دستاوردهای نمایشگاهی است.

او با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران از 5 تا 20 اسفندماه، خاطرنشان کرد:‌ محصولات جدید باید در نمایشگاه‌ها عرضه شوند و تا زمانی که این دستاوردها در قالب نمایشگاه عرضه نشوند، برای مصرف‌کنندگان در دسترس نخواهند بود؛ به همین دلیل است که نخستین نمایشگاه مجازی ایران می‌تواند در این حوزه به خوبی نقش آفرین باشد.

این فعال اقتصادی نمایشگاه‌ها را فرصتی برای معرفی محصولات جدید و صنایع های تک برشمرد و با نگاهی به محدودیت های ناشی از تحریم، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی، بسترسازی و فرهنگ‌سازی برای آن را ضروری دانست.

اصولی خاطرنشان کرد:‌ ارائه محصولات تولیدی در جهان از دو زاویه قابل بررسی هستند، یکی تولیداتی که عرضه جهانی دارند و شناخته شده اند و کارخانجات آنها به طور مرتب با نمایندگان مختلف در کشورها به صورت آنلاین در ارتباط هستند و در مقابل محصولاتی که این قابلیت را ندارند و به ویژه در مورد تکنولوژی‌های تازه عرضه شده به بازار نیاز به معرفی محصول یا دانش خود دارند. در این رابطه برگزاری نمایشگاه‌ها می تواند اثرگذار باشد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران عنوان کرد: ادامه روند کنونی روی مشاغلی که وابسته به برگزاری نمایشگاه‌ها هستند، تاثیرات منفی خواهد داشت، چون تولیدات باید به بازار معرفی شده وسهمی از بازارهای داخلی و خارجی به دست آورند و زمانی که این ضرورت احساس شود برگزاری نمایشگاه های مجازی جایگاه خود را در اقتصادها پیدا می کند.

او گفت:‌ کسب و کارها به تدریج راهکارهایی را برای کسب بازار پیدا خواهند کرد که می‌تواند متکی بر ابزارهای فناورانه باشد. دراین بین مشوق‌ها می‌تواند میزان مشارکت افراد و شرکت‌ها را در نمایشگاه افزایش دهد و بی‌تاثیر نخواهد بود.

در همین رابطه