رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

محسن مهرعلیزاده در گفتگو با پایگاه خبری اتاق ایران

فرصت ایران‌گردی، از ثمرات اجرای طرح ساماندهی تعطیلات است

به گفته محسن مهرعلیزاده،‌ رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران، یکی از ثمرات اجرای طرح ساماندهی تعطیلات این است که خانواده‌ها و نسل آینده دو روز کامل فرصت دارند برای ایران‌گردی و شناخت بیشتر کشوری که در آن زندگی می‌کنند.

10 شهریور 1395
کد خبر : 3675
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
به گفته محسن مهرعلیزاده،‌ رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران، یکی از ثمرات اجرای طرح ساماندهی تعطیلات این است که خانواده‌ها و نسل آینده دو روز کامل فرصت دارند برای ایران‌گردی و شناخت بیشتر  کشوری که در آن زندگی می‌کنند.

محسن مهرعلیزاده؛ رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران - عکس: زهرا رمضانی

 طی دوره‌ای طرح ساماندهی تعطیلات سرتیتر اخبار قرار گرفته بود و حالا چند وقتی می‌شود که خبر جدیدی از آن به گوش نرسیده است. بخش خصوصی همچنان در حال کار کردن روی طرح ساماندهی تعطیلات است و بی‌خبری از آن،‌ به معنای مغفول ماندن از آن نیست.

محسن مهر‌علیزاده، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران درباره این بی‌خبری از طرح مذکور به «پایگاه خبری اتاق ایران» گفت: طرح ساماندهی تعطیلات را کمی با حوصله پیش می‌بریم. این طرح در کمیسون گردشگری اتاق تهران مصوب و در هیات رئیسه اتاق تهران نیز درباره آن صحبت شده است. قصد داریم مراحل تصمیم‌گیری، تصویب و همچنین بررسی‌های کارشناسی را به شکل منطقی پیش ببریم تا اغنای لازم در بخش‌های مختلف صورت گرفته باشد.

عده‌ای از فعالان بخش خصوصی معتقدند این چندمین بار است که مساله تعطیلی پایان هفته پیشنهاد شده و به جایی نرسیده است. مهرعلیزاده در‌این‌باره توضیح داد: پیشنهاداتی در خصوص ساماندهی تعطیلات کشور مطرح بوده اما تاکنون هیچگاه مساله تعطیلی پایان هفته به این صورت طرح نشده است. در حال حاضر وضعیت پنجشنبه‌ها بلاتکیف است. عملا کشور هزینه تعطیل بودن این روز را می‌پردازد و از طرفی از این تعطیل بودن استفاده‌ای نمی‌شود.

این عضو کمیسیون گردشگری اتاق ایران معتقد است عملا بخش عمده‌ای از کارهای اقتصادی، مالی و تعاملاتمان با خارج از کشور، چهار روز قطع است.

مهرعلیزاده ادامه داد: اگر قرار است پنجشنبه را تعطیل کنیم، بهتر است تعطیلی آن را به شنبه منتقل کنیم تا ارتباطمان با دنیا حداقل 3 روز قطع بوده و یک روز بیشتر در تعامل با دنیا باشیم. در حال حاضر هیچ کشوری در دنیا نیست که روز پنجشنبه آن تعطیل باشد.

او همچنین معتقد است که باید از بُعد اقتصادی و گردشگری به قضیه نگاه کرد. مهرعلیزاده توضیح داد: یکی از ثمرات خوب این کار این است که خانواده‌ها و نسل آینده دو روز کامل فرصت دارند برای ایران‌گردی و شناخت بیشتر کشوری که در آن زندگی می‌کنند. متاسفانه در بعضی خانواد‌ه‌ها می‌بینیم آشنایی نسل جدید با کشورهای دیگر خیلی بیشتر از کشور خودمان است. بنابراین لازم است هویت خودمان را فراموش نکنیم.

او تاکید کرد: طرح تعطیلی پایان هفته و ساماندهی تعطیلات را به‌گونه‌ای جلو می‌بریم که مطلب به شکل اقناعی جا بیفتد و حرف‌های ناشی از تعصب و مطالعه کمتر را در استدلال‌هایمان نداشته باشیم.

در همین رابطه