رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

حسن احمدیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

نمایشگاه مجازی در دوران کرونا به توسعه کسب‌وکارها کمک می‌کند

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران برگزاری نمایشگاه‌ها را فرصتی برای معرفی برندها و شناسایی تولیدکنندگان در بازارهای داخلی و خارجی و کشورهای هدف دانست و گفت: نمایشگاه ظرفیتی در راستای توسعه کسب‌وکارهاست و به شناسایی بازار و سلایق موجود کمک می‌کند.

13 بهمن 1399
کد خبر : 36770
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه مجازی ایران از انعقاد تفاهم‌نامه بین برگزارکنندگان این نمایشگاه و اتحادیه صادرکنندگان مبلمان خبر داد و گفت: به‌روزرسانی و رفع اشکالات احتمالی نمایشگاه‌های مجازی و ارتقای سطح بهره‌وری آنها با ارتباط مستمر بین برگزارکنندگان نمایشگاهی و اعضای تشکل‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

حسن احمدیان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق ایران درباره تفاهم‌نامه منعقدشده میان اتحادیه تولیدکنندگان مبلمان ایران و برگزارکنندگان نخستین نمایشگاه مجاری اظهار کرد:‌ این تفاهم‌نامه‌ها چند شاخص را مدنظر دارد که انتقال سریع‌تر اطلاعات به اعضا، افزایش میزان مشارکت با توجه به اعتمادی که اعضا به تشکل‌ها دارند، همراهی تشکل‌ها، آموزش و ارتباط بیشتر با برگزارکنندگان نمایشگاهی از جمله اهداف تفاهم‌نامه‌های منعقدشده با تشکل‌ها است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران با اشاره به نخستین نمایشگاه مجازی ایران که از 5 تا 20 اسفندماه برگزار می‌شود، افزود:‌ از سوی دیگر اگر مشکلاتی در طول برگزاری نمایشگاه وجود داشته باشد، تشکل‌ها می‌توانند صدای اعضا باشند و در رفع معایب برگزاری به برگزارکنندگان نمایشگاهی کمک کنند.

احمدیان با اشاره به تخفیف‌های در نظر گرفته شده اعضای تشکل‌ها برای مشارکت در نمایشگاه‌ها خاطرنشان کرد:‌ وقتی گروه و تشکل به مشارکت در برگزاری نمایشگاه اقدام کند، نمایشگاه پربارتر می‌شود و اثر مثبت برای کل نمایشگاه ایجاد می‌کند.

به اعتقاد این فعال اقتصادی، نمایشگاه‌ها فرصتی برای معرفی برندها و شناسایی تولیدکنندگان مغفول مانده در بازارهای داخلی و خارجی و کشورهای هدف است و نقش مهمی در توسعه کسب‌وکارها دارد. رفت و برگشت اطلاعات و انعکاس صدای مشتری به شناسایی بازار و سلیقه مشتری کمک می‌کند و اتصال به شبکه جهانی را فراهم می‌کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد:‌ برگزاری نمایشگاه مجازی کاری نو است و قدم‌های نخستین را در ایران برمی‌دارد، منابعی وجود دارد که برای ایجاد پلت فرم نمایشگاهی به آن مراجعه می‌شود و نقاط ضعف و قوت آن قابل شناسایی است تا بتوان دستاوردهای مناسبی از برگزاری نمایشگاه به دست آورد.

وی ادامه داد: ممکن است در طول برگزاری نمایشگاه مجازی کمی و کاستی‌هایی وجود داشته باشد اما این بدان معنا نیست که کل ایده برگزاری نمایشگاه مجازی غلط است. در این بین باید خود را تقویت کرده و با افزایش دانش و تجربیات، نمایشگاه‌های مجازی بهتری را برگزار کرد.

احمدی تعداد اعضای اتحادیه تولیدکنندگان مبلمان را 400 عضو اعلام کرد و افزود: اگرچه هنوز درباره میزان مشارکت اعضای این صنف در نمایشگاه مجازی زود است اما به نظر می‌رسد مطابق برنامه‌ریزی‌ها شاهد حضور حداکثری اعضا باشیم.

در همین رابطه