رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

سخنگوی سازمان هواپیمایی

نخستین محموله واکسن کرونا پنجشنبه وارد کشور می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از انتقال نخستین محموله از واکسن‌های کرونا به کشور از مبدا روسیه در روز پنج شنبه (١٦ بهمن‌ماه) خبر داد.

14 بهمن 1399
کد خبر : 36806
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از انتقال نخستین محموله از واکسن‌های کرونا به کشور از مبدا روسیه در روز پنج شنبه (١٦ بهمن‌ماه) خبر داد و گفت: هواپیمایی ماهان واردات نخستین محموله واکسن‌های کرونا به کشور را بر عهده دارد.

محمد حسن ذبیخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی اعلام کرد: قرار است واکسن های کرونا با سه پرواز وارد کشور شود که نخستین آن 16 بهمن انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت راه و شهرسازی روز پنج شنبه اولین مرحله از واردات واکسن‌ روسی کرونا با همکاری شرکت هواپیمایی ماهان از مبدا روسیه و وارد کشور می شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی ادامه داد: برای بارگیری و انتقال باقی واکسن های خریداری شده نیز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: پرواز شرکت هواپیمایی ماهان روز پنجشنبه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به زمین می‌نشیند و واکسن‌ها تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود، این پرواز از مبدا روسیه حدود ٤ ساعت به طول خواهد انجامید و همه تمهیدات لازم برای لجستیک این واکسن ها اندیشیده شده و فراهم است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی تأکید کرد: وزارت راه بر موضوع حمل این واکسن ها نظارت دارد و از مقدار خریداری شده بی اطلاع است. 

در همین رابطه