رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

بهزاد محقق حضرتی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

نمایشگاه‌های مجازی به الگوی ثابت نمایشگاهی تبدیل خواهد شد

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران معتقد است نمایشگاه‌های مجازی نیز در میان‌مدت به عنوان یکی از الگوهای ثابت نمایشگاهی جای خود را پیدا می کنند و با وجود برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی شاهد برگزاری نمایشگا‌ه های مجازی نیز خواهیم بود و به نظر می رسد موفقیت آنها در بخش خدمات نسبت به عرضه کالا بیشتر خواهد بود.

18 بهمن 1399
کد خبر : 36838
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران با بیان این مطلب که برگزاری نمایشگاه های مجازی با توجه به ظرفیت ها و ویژگی هایی که دارند به یکی از مدل های ثبات برگزاری نمایشگاه ها تبدیل خواهند شد، گفت: فناورهای نو برای آسان تر شدن انجام امور به تدریج در تمام ابعاد زندگی وارد شدند و بدین ترتیب برگزاری مجازی نمایشگاه نیز می تواند با تسهیل در شرایط این امر به توسعه و تقویت آن کمک کند.

بهزاد محقق حضرتی، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران برگزاری نمایشگاه‌های مجازی را مانند کار با کامپیوتر و ورود آن به تمام عرصه های زندگی می داند. به باور او فناورهای نو برای آسان تر شدن انجام امور به تدریج در تمام ابعاد زندگی وارد شدند و بدون شک برگزاری نمایشگاه‌های مجازی نیز در میان‌مدت به یکی از الگوهای نمایشگاهی ثابت تبدیل می شود که با وجود برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی شاهد برگزاری نمایشگا‌ه های مجازی نیز خواهیم بود.

این فعال اقتصادی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران به مزایا و ویژگی های نمایشگاه های مجازی اشاره و تاکید کرد: طول زمان برگزاری نمایشگاه مجازی بیشتر و هزینه‌های حضور در آن بسیار کمتر است، سفرها را نیز کاهش می‌دهد و زمینه جست و جوی هدفمند را فراهم می کند و از طرفی خستگی‌ بازدید فیزیکی از نمایشگاه را برای مخاطبان نخواهد داشت.

محقق حضرتی خاطرنشان کرد: تجربه‌های نخستین برگزاری نمایشگاه مجازی می‌تواند معیاری برای ادامه مسیر باشد، هرچند چاره‌ای جز حرکت در این مسیر نخواهد بود.

او‌ نمایشگاه‌ها را یکی از ابزارهای مهم برای توسعه بازار دانست و تاکید کرد: نمایشگاه ها به ویژه درباره محصولاتی که کالایی هستند و عرضه آنها در نمایشگاه‌ها می‌تواند اطلاعات لازم را در اختیار مشتری قرار دهد، کارآیی مهم دارند و نمایشگاه مجازی ایران، فرصتی برای عرضه آخرین دستاوردهایی است که در زمینه تولید به دست آمده است.

به اعتقاد محقق حضرتی، نمایشگاه مجازی در بخش خدمات موفقیت بیشتری خواهد داشت و آمار، اطلاعات،‌ ظرفیت‌ها و دستاوردهای شرکت‌ها در زمینه خدمات فنی و مهندسی به خوبی در نمایشگاه مجازی قابلیت عرضه دارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران درباره مشوق‌های درنظر گرفته شده برای حضور در نمایشگاه مجازی نیز گفت:‌ باید هزینه‌های برگزاری نمایشگاه مجازی پایین باشد و شرکت‌ها بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را بر پلت‌فرم طراحی شده بارگذاری کنند.

این فعال اقتصادی یکی از نواقص نمایشگاه‌های ایران را در حال حاضر نبود امکان عقد قرارداد با طرف های خارجی دانست و ادامه داد: شرکت های خارجی می‌توانند از نمایشگاه مجازی بازدید کرده و با توانمندی های ایران آشنا شوند؛ اما امکان تجارت خارجی و حضور در بازارهای جدید به شدت کاهش یافته و برای حل این مسئبه نیازمند تسهیل در امور دیگری هستیم.

در همین رابطه