رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

شعبان فروتن در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران تأکید کرد

مشارکت در نمایشگاه مجازی در راستای معرفی توانمندی‌های تجاری

رئیس اتاق ایلام با اشاره به تنگ‌تر شدن صحنه رقابت در سطح بین‌المللی، استفاده از ابزارهای مختلف برای توسعه و حضور پایدار در بازارهای مختلف را ضروری خواند. به باور این فعال اقتصادی برگزاری نمایشگاه‌های مجازی در دوران همه‌گیری کرونا، راهکاری منطقی برای معرفی توانمندی‌های ایران در سطح جهانی است.

18 بهمن 1399
کد خبر : 36842
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق ایلام که در اتاق مشترک ایران و عراق نیز عضویت دارد، برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران را فرصتی برای معرفی توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی در سطح بازارهای داخلی و خارجی دانست.

شعبان فروتن، رئیس اتاق ایلام همچنین همکاری همه‌جانبه اتاق‌های مشترک در توسعه سطح روابط بین‌المللی ایران را مهم دانست و تأکید کرد: یکی از وظایف اتاق‌های مشترک، توسعه تجارت و بازار در کشور هدف است و پیشنهاد می‌شود که اتاق‌های مشترک در برگزاری نمایشگاه‌های مجازی با یکدیگر همکاری کنند که این هماهنگی می‌تواند از سوی اتاق‌های سراسر کشور انجام شود.

او در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اظهار کرد: نمایشگاه، فرصتی برای توسعه صادرات است و مشارکت در نمایشگاه فیزیکی و مجازی فرصتی مغتنم برای دسترسی تولیدکننده و مصرف‌کننده به بازار خواهد بود. در نمایشگاه مجازی هر فردی در هر کجای دنیا می‌تواند به امکانات ارائه شده، دسترسی پیدا کند، منوط به آنکه در جریان برگزاری آن قرار بگیرد.

عضو اتاق مشترک ایران و عراق با اعلام آمادگی این اتاق برای ارائه اطلاعات برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران به طرف عراقی خاطرنشان کرد: معرفی توانمندی شرکت‌های ایرانی به تجار عراقی در نمایشگاه مجازی با آگاهی و اطلاع‌رسانی ممکن خواهد بود و به دلیل اینکه تجارت ایران با کشورهای همسایه با شرایط سهل‌تری در حال انجام است می‌توان از این فرصت استفاده کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران درباره تخفیف‌های ارائه شده برای حضور تجار و فعالان اقتصادی در نمایشگاه مجازی نیز گفت:‌ این تخفیف‌ها اگرچه مشوق است اما تعیین‌کننده نهایی نیست و اگر تاجر، فعال اقتصادی و یا هر تولیدکننده‌ای فرصت برگزاری نمایشگاه را برای خود و بازار محصولات تولیدی مغتنم بداند از برگزاری آن استقبال خواهد کرد.

فروتن با اشاره به تنگ‌تر شدن صحنه رقابت میان کشورها در کسب بازار تأکید کرد:‌ اتاق ایران، اتاق‌های مشترک بازرگانی و اتاق‌های استانی می‌توانند در جریان برگزاری نمایشگاه مجازی که روزهای پنجم تا بیستم اسفند برگزار می‌شود با جذب حداکثری اعضای خود و فعالان اقتصادی، بیش‌ترین بهره را از موقعیت پیش رو ببرند. حضور در بازار با توجه به شرایط کنونی بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تر از گذشته شده و لازم است از انواع ابزارها و تکنیک‌های موجود در راستای ارتقای سطح مناسبات تجاری در دنیا استفاده کرد.

در همین رابطه