رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

غلامحسین جمیلی در دیدار با سفیر فنلاند در ایران

اتاق مشترک بازرگانی ایران و فنلاند به‌زودی تاسیس می‌شود

غلامحسین جمیلی، رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و فنلاند با کیو نوروانتو، سفیر فنلاند در ایران باهدف توسعه مناسبات تجاری فی‌مابین، دیدار و گفت‌وگو کرد. او در این نشست از تشکیل اتاق مشترک بازرگانی دو کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تأکید کرد: تأسیس این اتاق می‌تواند نقش به سزایی در جهت گسترش تعاملات فی‌مابین ایفا کند.

18 بهمن 1399
کد خبر : 36859
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

غلامحسین جمیلی رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و فنلاند با کیو نوروانتو، سفیر فنلاند در ایران باهدف توسعه مناسبات تجاری فی‌مابین، دیدار و گفت‌وگو کرد.

اعلام آمادگی از سوی مقام‌های دو کشور جهت انجام حمایت‌های لازم به‌منظور توسعه فعالیت‎های اقتصادی مهم‌ترین موضوعی بود که در این نشست بررسی شد. در همین راستا، جمیلی از تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و فنلاند در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تأکید کرد: تأسیس این اتاق می‌تواند نقش به سزایی در جهت گسترش تعاملات فی‌مابین ایفا کند.

او همچنین به تشریح مهم‌ترین اقداماتی پرداخت که از زمان تأسیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و فنلاند انجام‌شده است. جمیلی گفت: کمیته مشترک بازرگانی ایران و فنلاند از زمان شیوع ویروس کرونا موفق به برگزاری چندین وبینار تخصصی با حضور و مشارکت فعالان بخش خصوصی فنلاند و یا ایرانیان مقیم بوده و آمادگی دارد تا با حمایت سفارتخانه‌های هر دو کشور نسبت به برگزاری وبینارهای تخصصی دیگر نیز اقدام کند.

جمیلی در ادامه افزود: تفاهم‌نامه‌های منعقده میان دو کشور بعضاً به دلیل برخی ملاحظات سیاسی اجرایی نشده‌اند که امیدواریم بامطالعه مجدد بندهای این تفاهم‌نامه‌ها، موارد قابل‌پیگیری احصاء و جهت اجرایی شدن آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.

رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و فنلاند با تأکید بر این نکته که شرکت‌های دانش‌بنیان ایران رتبه سوم را در خاورمیانه کسب کرده‌اند، خبر داد: فراهم آوردن امکان مشارکت استارتاپ‌های موفق ایران در برنامه آتی اسلاش فنلاند در دستور کار کمیته مشترک بازرگانی ایران و فنلاند قرار دارد. او همچنین پیشنهاد داد تا جهت آشنایی هرچه بیشتر استارتاپ های ایران که مایل به شرکت در برنامه آتی اسلاش فنلاند هستند، چند نفر از متخصصین ذی‌ربط آن کشور به ایران اعزام شوند.

جمیلی معتقد است: همکاری درزمینه انتقال دانش و تکنولوژی بر پایه کسب‌وکارهای جدید، ازجمله مهم‌ترین محورهای همکاری ایران و فنلاند در شرایط فعلی است. علاوه بر این، فراوری محصولات غذایی، کشاورزی، مخابرات و انرژی نیز دیگر محورهای همکاری است که از سوی رئیس کمیته مشترک ایران و فنلاند پیشنهاد شد.

جمیلی همچنین با توجه به بحران کم‌آبی در ایران و تجارب موفق فنلاند در این زمینه، پیشنهاد داد تا تجارب موفق آن کشور به نحو مقتضی به ایران منعکس شود و در همین زمینه طرفین از آمادگی اتاق ایران برای امکان‌سنجی، برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم به‌منظور اعزام و پذیرش هیات های تجاری تخصصی خبر دادند.

تقویت تعامل میان کارآفرینان، به‌خصوص بانوان کارآفرینان ایران و فنلاند، دیگر محور گفت‌وگوهای رئیس کمیته مشترک بازرگانی شایران و فنلاند با سفیر فنلاند در ایران بود.

موضوعات :
در همین رابطه