رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در نشست شورای بین دولتی اوراسیا اعلام شد

مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی قزاقستان در سال 2021

توسعه فعالیت‌ها در جهت توسعه تعاون صنعتی، رفع موانع موجود در تجارت متقابل بین کشورها، استفاده از پتانسیل‌های شاهرگ‌های مرزی در سرمایه‌گذاری در قطب‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا با تمرکز بر ابتکار یک کمربند یک جاده‌ای و ارتقای توان رقابتی کشورهای آسیایی در مسیر ترانزیتی، تسریع امور دیجیتالی و گسترش ارتباطات تجاری مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی قزاقستان در سال 2021 اعلام شده است.

02 اسفند 1399
کد خبر : 37067
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست شورای بین دولتی اوراسیا با شرکت سران کشورهای اقتصادی اتحادیه اوراسیا در آلماتی برگزار شد. در این نشست  عسگر مامین نخست‌وزیر قزاقستان حضور داشت و  بر اساس تصمیم شورای عالی اقتصادی اوراسیا قزاقستان از یک ژانویه 2021 ریاست نهادهای اقتصادی اوراسیا را برعهده‌گرفته است و در همین زمینه، اولویت‌های اصلی ریاست جمهوری قزاقستان را تشریح کرد.

 بر این اساس، توسعه فعالیت‌ها در جهت توسعه تعاون صنعتی، رفع موانع موجود در تجارت متقابل بین کشورها، استفاده از پتانسیل‌های شاهرگ‌های مرزی در سرمایه‌گذاری در قطب‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا با تمرکز بر ابتکار یک کمربند یک جاده‌ای و ارتقای توان رقابتی کشورهای آسیایی در مسیر ترانزیتی، تسریع امور دیجیتالی، گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای ثالث و سازمان‌های همگرا به‌خصوص برقراری ارتباط تنگاتنگ با اتحادیه اروپا ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی است.

در همین رابطه