السَّلامُ عَلیَکِ یا فاطِمَةَ الزَّهرا (سلام الله علیها)

رادیو مجازی اتاق ایران - 23 آبان 1403

رئیس اتاق کرمان پیشنهاد کرد

نقشه راه صنایع دستی کرمان تدوین شود

رئیس اتاق کرمان گفت: جایگاه صنایع دستی در استان با وجود هنرمندان توانمند و صنایع دستی متنوع و ارزشمند، مشخص نیست که باید با آسیب شناسی و تهیه نقشه راه صنایع دستی استان کرمان در جمع استان های مطرح صنایع دستی قرار گیرد.

13 اسفند 1399
کد خبر : 37261
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان گفت: جایگاه صنایع دستی در استان با وجود هنرمندان توانمند و صنایع دستی متنوع و ارزشمند، مشخص نیست که باید با آسیب‌شناسی و تهیه نقشه راه صنایع دستی استان، کرمان در جمع استان‌های مطرح صنایع دستی قرار گیرد.

سید مهدی طبیب زاده، در جمع اعضای انجمن صنایع دستی استان کرمان افزود: باید ایده‌های ناب در کمی سازی، کیفی‌سازی و تنوع بخشی به تولیدات صنایع دستی را جذب و استارتاپ‌های ویژه در حوزه صنایع دستی راه‌اندازی شود.

وی با تاکید بر اینکه بازارهای هدف صادراتی برای تولیدات صنایع دستی استان باید شناسایی و برای ورود به آن‌ها برنامه‌ریزی کرد، ادامه داد: باید بررسی کرد که چرا تاکنون راهی برای ورود به بازارهای صادراتی برای صنایع دستی کرمان باز نشده است.

طبیب زاده اظهار کرد: اتاق کرمان ایده راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی را در محل بازار قلعه محمود مطرح کرد که امیدواریم اعضای این انجمن در دور بعد فعالیت اعضای شورای شهر کرمان در سال آینده، این موضوع را به عنوان مطالبه جدی پیگیری کند.

رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: اتاق کرمان آمادگی دارد که در اصلاح و ایجاد قوانین و مقررات حوزه صنایع دستی، موارد را در جلسات مختلف مطرح و به تصویب برساند.

در ادامه رئیس انجمن صنایع دستی استان کرمان با ارائه گزارش عملکرد 5 ماهه فعالیت این انجمن گفت: امضای تفاهم نامه با نهادها و مجموعه‌های مختلف برای فروش صنایع دستی تولیدات هنرمندان استان، راه‌اندازی سایت کالاهای صنایع دستی استان، تهیه کلیپ معرفی صنایع دستی استان به دو زبان فارسی و انگلیسی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته است.

مهران رضاپور افزود: کمک به تسهیل عضویت فعالان صنایع دستی در اتاق کرمان و کمک به راه‌اندازی بازارچه تخصصی صنایع دستی متشکل از کارگاه‌های تولیدی، فروشگاه و نمایشگاه دائمی، از جمله درخواست‌های فعالان این حوزه است.

وی ادامه داد: برندسازی، استانداردسازی، قیمت‌گذاری، صدور شناسنامه برای هر اثر تولیدی، زمینه‌سازی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، بالا بردن سطح کمی و کیفی و... از جمله اقدامات و برنامه‌های مدنظر برای فعالیت‌های آینده است. گفتنی است در این نشست اعضای هیات مدیره انجمن به ارائه نظرات و برخی برنامه‌های خود پرداختند.

موضوعات :
در همین رابطه