رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

امضای تفاهم‌نامه میان اتاق کرمان و اتاق نورنبرگ

اتاق کرمان و اتاق بازرگانی و صنایع نورنبرگ آلمان تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

15 شهریور 1395
کد خبر : 3764
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان و اتاق بازرگانی و صنایع نورنبرگ باواریای آلمان در زمینه ارتقاء کسب و کار و سرمایه‌گذاری مستقیم، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

همچنین یک تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری کرمان و وزارت امور اقتصادی، رسانه، انرژی و فناوری ایالت باواریای آلمان به امضا رسید.

رئیس اتاق کرمان در آیین امضای این تفاهمنامه گفت: بر اساس این تفاهمنامه اتاق کرمان موظف است بانک اطلاعاتی لازم در زمینه شرایط و نحوه کسب و کار و همچنین معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در کرمان را با دیدگاه ترغیب به سرمایه‌گذاری مستقیم در اختیار اتاق نورنبرگ قرار دهد.

سیدمهدی طبیب زاده افزود: اتاق بازرگانی و صنایع نورنبرگ نیز موظف شد شرکت‌های توانمند باواریا را برای راه‌اندازی کسب و کار و سرمایه‌گذاری در کرمان ترغیب کند.وی ادامه داد: همچنین این دو مجموعه برای برگزاری نمایشگاه‌ها، سمینارها، جلسات، میزگردها و دیگر رخدادهای آموزشی در جهت توسعه روابط اقتصادی موافقت کردند تا همکاری‌هایی در بخش‌های مدیریت آب، انرژی، فناوری محیطی و سایر زمینه هایی که قابلیت دستیابی به بازارهای جدید وجود دارد، صورت گیرد.

طبیب‌زاده اظهار داشت: استان کرمان از امکانات و منابع خدادادی بسیار برخوردار است اما تاکنون نتوانسته‌ایم آن طور که باید از آنها برای توسعه استان و افزایش رفاه حال مردم استفاده کنیم. رئیس اتاق کرمان افزود: اکنون به دنبال یک مدل توسعه برای تلفیق منابع طبیعی و دانش روز هستیم که ایالت باواریا توانسته این تلفیق را به شکل مناسبی ایجاد کند و به همین دلیل با این استان ارتباط برقرار شده است.

وی خاطرنشان کرد: چندین بار سرمایه‌گذاران ایالت باواریا را برای بازدید از پتانسیل های کرمان به استان دعوت کردیم و اکنون نیز این تفاهمنامه به امضا رسید تا زنجیره ارزش در کرمان کامل شود. طبیب زاده بیان کرد: همکاری‌های دو طرف علمی و گسترده خواهد بود و زمینه‌های آی‌تی، حمل و نقل، بهداشت، خودروسازی و... را شامل خواهد شد.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی و صنایع نورنبرگ با بیان اینکه در شهر نورنبرگ همکاری‌های منطقه‌ای بسیاری وجود دارد، گفت: در فعالیت‌های اقتصادی ما همیشه رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال مد نظر بوده است اما تنها بر روی رشد اقتصادی متمرکز نشده‌ایم بلکه به فکر رفاه مردم نیز بوده‌ایم.

مارکوس لوتزج، در این رابطه به فعالیت موفق دو برند ورزشی معروف دنیا در نورنبرگ اشاره و خاطرنشان کرد: در نورنبرگ اینگونه شرکت‌ها که به فکر رفاه حال مردم و ایجاد اشتغال هستند، زیاد وجود دارد.

موضوعات :
در همین رابطه