رادیو مجازی اتاق ایران - 3 اردیبهشت 1403

مسعود خوانساری خبر داد

قرارداد خرید ۶ میلیون دوز واکسن کرونا توسط بخش خصوصی امضا شده است

مسعود خوانساری، نائب رئیس اتاق ایران می‌گوید: شرکت‌های بخش خصوصی ایران موفق به امضای قرارداد خرید ۶ میلیون دوز واکسن کووید19 شده‌اند که به‌تدریج وارد کشور خواهد شد.

31 فروردین 1400
کد خبر : 37811
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: باوجود تمام مشکلات اقتصادی ناشی از محدودیت‌های تحریم، ویروس کرونا نیز همچنان قربانی می‌گیرد و نگرانی‌های بسیاری را برای جامعه و فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.

مسعود خوانساری، امروز در جلسه ویدئوکنفرانس هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: در پیک چهارم شاهد تعطیلی خیلی از بخش‌های اداری و خدماتی هستیم و یا با کارکنان کمتری به کار خود ادامه می‌دهند اما بخش تولید نمی‌تواند تعطیل شود زیرا این بخش با معیشت و ارزاق مردم ارتباط دارد و باید با قوت به کار خود ادامه دهد.

رئیس اتاق تهران با بیان اینکه بخش تولید جدای از جامعه نیست، خاطرنشان کرد: در این بخش نگرانی از بیماری ابتلا به کرونا بسیار زیاد است و تنها عاملی که می‌تواند این نگرانی را برطرف کند، تزریق واکسن هست.

خوانساری با اشاره به برخی کشورها که واکسیناسیون را انجام داده‌اند، تصریح کرد: تحریم‌ها در ایران موجب شد نتوانیم به‌اندازه کافی خریداری کنیم و با تأخیر در این زمینه روبه‌رو شدیم.

او گفت: با توجه به مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی و به تأکید رئیس‌جمهوری در خصوص حضور بخش خصوصی در واردات واکسن و کمبودهایی موجود مقرر شد در زمینه واردات واکسن به دولت کمک کرده و در این خصوص افراد کند.

نائب رئیس اتاق ایران با بیان اینکه از ابتدای سال، بخش خصوصی در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار داشت: درخواست کردیم شرکت‌های معتبری فعال در زمینه واردات دارو در این موضوع اقدام کنند.

رئیس اتاق تهران با بیان اینکه شرکت‌های تولید واکسن محصولات خود را پیش‌فروش کرده‌اند، تصریح کرد: با ارتباطاتی که شرکت‌های تخصصی ایرانی داشتند توانستند قراردادهایی را امضا کنند و موفق شدند قرارداد خرید ۶ میلیون دز واکسن را امضا کنند و به‌زودی اگر مراحل اداری آن هرچه سریع‌تر طی شود به‌تدریج و فاز به فاز وارد می‌شود.

به گفته خوانساری، در این مرحله هدف این است که بخش تولید و به ویژه کارگران را واکسینه کنیم تا خللی در تولید ایجاد نشود.

لو با بیان اینکه ارز اختصاص داده شده برای واردات این واکسن ارز آزاد است، افزود: انتظار ما این است صاحبان مشاغل و کارخانه‌ها هزینه تأمین واکسن‌ها را تقبل کنند تا هزینه به کارگران تحمیل نشود البته فکر می‌کنم وقتی این کار اجرایی شود و به سلامتی کارخانه و چرخش تولید کمک کند، هر مدیری هزینه‌ها را خود تقبل کند.

در همین رابطه