رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

بازار خودرو تا پایان امسال چه وضعیتی خواهد داشت؟

یک تحلیلگر بازار خودرو و دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی به این سوال پاسخ می‌دهد که وضعیت بازار خودرو تا پایان امسال چگونه می‌شود؟

17 شهریور 1395
کد خبر : 3812
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نتیجه بررسی‌های این تحلیلگر بازار خودرو این است:«به نظر می‌رسد تا پایان امسال تغییر محسوسی در بازار خودرو شاهد نباشیم، اما در سال آینده و با افزایش تنوع محصولات تولیدی می‌توان شاهد افزایش سطح تولید خودرو در کشور بود. همچنین بر اساس دلایل ذکرشده به نظر می‌رسد تقاضای خودرو نیز بتواند با افزایش سطح تولید افزایش یابد و موجب رونق بازار خودرو در سال آینده شود.»

مجتبی شریفی‌شیفته در این مورد در تحلیلش عنوان می‌کند: «صنعت خودرو، یکی از صنایع سنگین ایران است و رونق یا رکود آن می‌تواند نقش بسزایی در رشد و شکوفایی اقتصادی داشته باشد. از این‌رو توجه به این صنعت باید در دستور کار سیاستمداران و تصمیم‌سازان اقتصادی قرار گیرد. ایران در طول دهه‌های اخیر توجه ویژه‌ای به صنعت خودرو کرده و با حمایت از این صنعت سعی در پیشرفت خودروسازان داخلی داشته است. این توجه ها موجب شده است در سال 2011 ایران بتواند با تولید 1.65 میلیون دستگاه خودرو، جایگاه سیزدهم را در میان برترین کشورهای خودروساز جهان کسب کند. با این حال در طول سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها و برخی مشکلات به وجود آمده، جایگاه ایران در تولید خودرو تضعیف شده است. در سال 2015 صنعت خودرو ایران با تولید 982 هزار و 337 دستگاه خودرو در جایگاه بیستم جهان جای گرفت. این حجم تولید خودرو 11 درصد کمتر از سال 2014 است و نشان می‌دهد که صنعت خودرو نیز مانند سایر صنایع ایران از رکود حاکم بر کشور متاثر بوده است.»

موضوعات :
در همین رابطه