رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

حسین سلاح‌ورزی در نشست شورای گفت‌وگوی لرستان

ظرفیت‌های استانی برای شناسایی و حذف موانع تولید فعال شود

نایب‌رئیس اتاق ایران در نشست شورای گفت‌وگوی استان لرستان، استفاده از ظرفیت شورای گفت‌وگو و ستاد تسهیل را برای شناسایی موانع تولید در استان‌ها و رفع آن در سطح ملی مؤثر دانست.

01 خرداد 1400
کد خبر : 38158
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس اتاق ابران بر لزوم شناسایی موانع تولید در استان‌ها و تلاش برای برطرف کردن آن در سطح ملی تأکید کرد.

حسین سلاح‌ورزی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان لرستان افزود: استفاده از ظرفیت‌های شوراهای گفت‌وگو در ستاد تسهیل استان‌ها برای تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از تولید نقش اثرگذاری دارد و خوشبختانه تاکنون از چندین روش سعی شده که به موضوعات حمایت از تولید و رفع موانع پرداخته شود که در جلسات مختلف تحت عنوان ستاد تسهیل تصمیمات خوبی گرفته شده است.

سلاح‌ورزی با اشاره به اقدامات اتاق خرم‌آباد برای حمایت از تولید، اظهار کرد: در اتاق خرم‌آباد، از سال گذشته برای حمایت از تولید و رفع موانع سند میان‌مدت و بلندمدت تدوین و موانع مختلف شناسایی شده است و هم‌زمان در سطح ملی نیز موضوعات مرتبط با فضای کسب‌وکار و مشکلات تولید دسته‌بندی شده و تلاش برای مانع زدایی ها ادامه دارد.

رئیس اتاق خرم‌آباد از گامی جدید در راستای مانع زدایی در استان لرستان خبر داد و گفت: قرار بر این شده است که برخی از مجوزها برای مانع زدایی ها حذف شود و متقاضی متعهد شود که دستورالعمل‌ها را رعایت کند تا محدودیت‌هایی که برای حمایت از تولید وجود دارد برطرف شود.

 تهیه فهرست موانع تولید

استاندار لرستان در نشست شورای گفت‌وگوی این استان گفت: امسال سیستم بانکی ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های تولید کشاورزی صنعت و خدمات در لرستان پرداخت می‌کند.

سید موسی خادمی اظهار کرد: لیست کاملی از موانع تولید در استان تهیه شده و تصمیمات لازم برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی با استفاده از تسهیلات بانکی اتخاذ شده است.

او افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی از واحدهای تولیدی به دستگاه قضایی شکایت می‌کنند که ابتدا موضوع باید در نشست ستاد تسهیل بررسی شود و در صورت عدم نتیجه لازم شکایت به دستگاه قضایی ابلاغ می‌شود.

به گفته خادمی دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاران در این خصوص حمایت خواهد کرد و از تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها تا حد امکان جلوگیری خواهد شد.

او همچنین اظهار کرد: در حوزه اقتصاد استان سیاه‌نمایی معکوس عمل می‌کند زیرا که ارائه آمارها باید بر اساس واقعیت باشد و مصلحت استان مدنظر قرار گیرد.

استاندار لرستان گفت: شرکت سرمایه‌گذاری لرستان با ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه نمی‌تواند عامل توسعه شود، این شرکت وارد مسائل سطحی شده و شورای بورس به‌صورت مشخص اعلام کرده است که ماهیت شرکت‌های قبلی وجود ندارد و این شرکت ترکیبی با هیات رئیسه جدید اداره خواهد شد.

خادمی افزود: تمام‌قد از سرمایه‌گذاران در لرستان حمایت خواهیم کرد، لرستان در گذشته مشکلاتی داشته اما اکنون یک فضای کمک کننده با حساسیت بالا برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی لرستان ایجاد شده و متحد هستیم که مشکلات تولید برطرف شود.

او اظهار کرد: پیش‌ازاین از سرمایه‌گذاران نااهل در لرستان ضربه خورده‌ایم و باید از تجربیات گذشته برای توسعه استان استفاده کنیم.

  حمایت قضایی از واحدهای تولیدی لرستان

 رئیس‌کل دادگستری استان لرستان با بیان اینکه واحدهای تولیدی در این استان برای توسعه و اشتغال‌زایی حمایت می‌شوند، گفت: بحث حمایت از تولید از سیاست‌های کلی ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری است و وظیفه شرعی و قانونی داریم که از آن تبعیت و حمایت کنیم.

محمد رزم، در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان لرستان، افزود: حمایت از تولید یکی از مصادیق حقوق عامه در سند تحول استان پیش‌بینی شده است و بانک‌ها در دریافت مطالبات از واحدهای تولیدی باید نهایت همکاری را داشته باشند.

او تصریح کرد: شناسایی دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی در لرستان باید در دستور کار قرار گیرد و برای برطرف کردن موانع تلاش مضاعف نیاز است.

در همین رابطه