رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

پذیرش اتاق بندرعباس در زنجیره بین‌المللی اعتباربخشی گواهی مبدأ توسط icc پاریس

محمدرضا صفا، رئیس اتاق بندرعباس می‌گوید: این اتاق به عنوان دومین اتاق در کشور، در زنجیره بین‌المللی اعتباربخشی گواهی مبدأ توسط icc پاریس پذیرش شده است.

02 خرداد 1400
کد خبر : 38161
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بندرعباس از پذیرش نهایی اتاق بندرعباس در زنجیره بین‌المللی اعتباربخشی گواهی مبدأ توسط icc پاریس خبر داد.

محمدرضا صفا در این رابطه گفت: با پیگیری و اقدامات صورت گرفته توسط اتاق بندرعباس، این اتاق می‌تواند در زنجیره بین‌المللی اعتبار بخش گواهی مبدأ مبادلات تجاری فرامرزی خود را انجام دهد.

او تصریح کرد: اتاق بندرعباس دومین اتاق در کشور است که به این زنجیره متصل شده و ازاین‌پس گواهی بین‌المللی صادر می‌کند که دارای اعتباری جهانی است.

صفا ادامه داد: این دستاورد بزرگ به همت پیگیری‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه امور بین‌الملل اتاق بندرعباس و حمایت‌های کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی محقق شده است.

رئیس اتاق بندرعباس افزود: فعالیت‌های اتاق بندرعباس در بخش بین‌المللی و همچنین دستیابی به بازارهای هدف همچنان با قدرت دنبال می‌شود و بدون شک اولویت نخست ما در این برهه تقویت جایگاه محصولات استان در بازارهای هدف است.

صفا تصریح کرد: اتاق بندرعباس به‌عنوان دومین اتاق بازرگانی کشور با برخی از سایر اتاق‌های بازرگانی از کشورهای ایرلند و نیوزلند و همچنین اتاق لس‌آنجلس ازجمله جدیدترین اعضای زنجیره بین‌المللی اعتباربخشی گواهی مبدأ محسوب می‌شوند و از نشان و علامت گواهی مبدأ معتبر بین‌المللی بهره‌مند خواهند شد که این نشان تصدیق شده، به بانک‌ها، جوامع کسب‌وکار، ادارات گمرک و تجار این اطمینان را می‌دهد که گواهی مبدأ اتاق بندرعباس مطابق با دقیق‌ترین و به‌روزترین معیارها و همچنین معتبرترین استانداردهای مربوطه صادر شده است.

یادآور می‌شود پذیرش نهایی اتاق بندرعباس در زنجیره بین‌المللی اعتباربخشی گواهی مبدأ توسط icc در تاریخ 18 و 19 ماه می 2021 (29 و 30 اردیبهشت 1400) و با حضور 47 کارشناس حوزه گواهی مبدأ صورت پذیرفت.

 

 

در همین رابطه