رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در سی‌وهفتمین نشست مجمع عمومی اتاق اسلامی

اعضای هیات مدیره اتاق اسلامی برای دوره چهارساله انتخاب شدند

در سی‌وهفتمین نشست مجمع عمومی اتاق اسلامی، اعضای هیات مدیره دوره چهار ساله ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۵ انتخاب شدند.

02 خرداد 1400
کد خبر : 38177
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سی‌وهفتمین نشست مجمع عمومی اتاق اسلامی به صورت آنلاین برگزار شد. در این نشست نمایندگان اتاق‌های بازرگانی عضو اتاق اسلامی، معاون بین‌الملل اتاق ایران و مدیرکل مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) و اعضای هیات مدیره ایکریک حضور داشتند.

در این جلسه پس از بررسی حساب‌های مالی سال‌های 2018 الی 2020 اتاق اسلامی، تفکیک حساب اتاق بازرگانی اسلامی از صندوق وقف زیرمجموعه این اتاق، موضوع پیوستن سه عضو ناظر به مجموعه اتاق اسلامی و انتخاب اعضای جدید هیات مدیره برای دوره 2021 الی 2025 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بین اتاق ایران نیز نامزد عضویت در هیات مدیره اتاق اسلامی بود و در نهایت اتاق‌های ایران، ترکیه، عربستان، اردن، مصر، کویت، نیجر، جیبوتی ، پاکستان، مالزی، مالی، تونس، قطر، امارات متحده عربی، سودان، اندونزی، عمان و فلسطین به عنوان اعضای هیات مدیره دوره چهار ساله ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۵ انتخاب شدند و انتخاب نواب رئیس اتاق اسلامی نیز به جلسه بعدی هیات مدیره موکول شد.

در ادامه رئیس اتاق‌های ترکیه، اردن، فلسطین و نماینده اتاق ایران در این نشست اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی ضد ملت مظلوم فلسطین را محکوم کردند و نماینده اتاق ایران پیشنهاد حمایت مالی از مردم فلسطین و غزه به همراه تحریم کلیه کالاهای تولیدی رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای عضو را مطرح کرد و به تصویب اعضا رسید  و مقرر شد بیانیه‌ای از سوی اتاق اسلامی در محکومیت اقدامات تجاوزکارانه و جنایتکارانه رژیم اشغالگر و حمایت از ملت مظلوم فلسطین منتشر شود.

درادامه این نشست سه اتحادیه بازرگانی (اتاق مشترک ایرلند و اتاق اسلامی، اتاق عربی آفریقای غربی در کشور غنا و اتاق مناره در آفریقای جنوبی) به عضویت ناظر اتاق اسلامی درآمدند.

درباره تعیین موسسه حسابرسی برای سال‌های آتی اتاق اسلامی به اعتقاد اعضای هیات مدیره از قطر، ایران و عمان نمی‌توان دفاتر سال‌های گذشته را برای حسابرسی به شرکت جدیدی سپرد. بنابراین مقرر شد موضوع در کمیته مالی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرد.

درباره جداشدن اموال شرکت وقف از حساب‌های اتاق اسلامی نیز با توجه به غیر قابل تغییر بودن وقف‌نامه و با اشاره نماینده اتاق ایران مقرر شد موضوع با بررسی دقیق‌تر در کمیته مالی اتاق اسلامی مورد اقدام قرار گیرد .

در این بین از خانم عطیه نوازش علی، دستیار سابق دبیرکل نیز به سبب دهه‌ها خدمات ارزشمند به این اتاق قدردانی شد.

در پایان مقرر شد در صورت بهبود وضعیت پاندمی کووید ۱۹ نشست‌های بعدی به ترتیب در مکه مکرمه، قطر و سودان برگزار شود.

موضوعات :
در همین رابطه