رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

علی ملایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران خبر داد

پایان تیرماه، مهلت رفع تعهد ارزی برای کارت‌های تعلیقی

کلیه صادرکننده‌های سال 1397 و 98 که کارت بارزگانی آن‌ها تعلیق شده، فرصت دارند تا سی‌ویکم تیرماه نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام کنند؛ بعد از آن کارت بازرگانی این افراد باطل می‌شود.

04 خرداد 1400
کد خبر : 38233
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کلیه صادر کننده‌هایی که کارت بازرگانی آن‌ها به علت عدم رفع تعهدات ارزی تعلیق شده، می‌توانند مطابق با مندرجات بسته سیاستی برگشت ارز حاصل صادرات سال 1397 تا 1400، با رعایت ضوابط اعلام‌شده در آن بسته رفع تعلیق شوند.

علی ملایی، معاون کسب‌وکار اتاق ایران در تشریح این مصوبه به «پایگاه خبری اتاق ایران» گفت: بارها در جلسه کمیته «پایش رفتار تجاری» موضوع تعلیق کارت‌های بازرگانی بررسی‌شده است؛ در بسته ابلاغیه جلسه 214 ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تعیین‌شده که صادرکننده سال 1397، 1398 تا سی‌ویکم تیرماه 1400 و صادرکننده‌های سال 1399 تا تاریخ سی‌ویکم شهریورماه 1400 مهلت دارند تا نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام کنند.
او تصریح کرد: طبق تصمیم کمیته پایش رفتار تجاری، کسانی که نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام نکرده‌اند، و کارت‌های بازرگانی غیر تولیدی که تعلیق شده، چهار ماه مهلت داشته باشند تا نسبت به رفع تعهد خود از طریق چند روش اعلام‌شده، ازجمله واردات در مقابل صادرات اقدام کنند.

ملایی ادامه داد: قبلاً کسانی که کارت آن‌ها تعلیق شده بود، نمی‌توانستند از مصوبه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی استفاده کنند. اما با تصمیمی که در کمیته پایش رفتار تجاری گرفته‌شده، این فرصت به‌وجود آمده تا تمام کارت‌های بازرگانی تعلیق شده، مجدداً رفع تعلیق شود تا صادرکننده‌های سال 1397 و 1398 بتواند رفع تعهد کنند.

معاون کسب‌وکار اتاق ایران تأکید کرد: توصیه ما به صادرکننده‌های متعهد ارزی این است، کسانی که در سال 1397 و 1398 نتوانسته‌اند به هر دلیلی رفع تعهد ارزی کنند تا تاریخ سی‌ویکم تیرماه نسبت به این مسئله اقدام نمایند. وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی بعد از پایان این مدت اعلام‌شده ابزار تنبیهی ازجمله ابطال کارت را در نظر می‌گیرد.

او ادامه داد: ما تلاش کردیم تمام کارت‌های بازرگانی رفع تعلیق شود تا صادرکننده‌ها بتوانند از این فرصت استفاده کنند. برای همین توصیه می‌کنیم صادرکننده‌ها از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

در همین رابطه