رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

گواهینامه گردشگری حلال با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس اتاق ایران رونمایی شد

نخستین نمانام (آرم) و گواهینامه گردشگری حلال ایران در مراسم پایانی جشنواره ملی گردشگری حلال در مشهد رونمایی شد.

17 شهریور 1395
کد خبر : 3837
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
نخستین نمانام (آرم) و گواهینامه گردشگری حلال ایران در مراسم پایانی جشنواره ملی گردشگری حلال در مشهد رونمایی شد.

عکس: ایسنا

نخستین نمانام (آرم) و گواهینامه گردشگری حلال ایران در مراسم پایانی جشنواره ملی گردشگری حلال در مشهد با حضور مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، محمد رضا کرباسی مدیر کل مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ایکریک)، معاون سازمان ملی استاندارد ایران و جمعی دیگر از مدیران سازمان ها و اصحاب رسانه رونمایی شد.

گواهی و نمانام گردشگری حلال با همکاری مشترک مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با هدف بیش از پیش معرفی گردشگری حلال  در ایران و نیز آغاز روند صدور گواهینامه گردشگری حلال طراحی شد. این نمانام از این پس در صدور گواهینامه گردشگری حلال برای تاسیسات گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان برند گردشگری حلال ایران در عرصه داخلی و خارجی معرفی می شود.

محمدرضا کرباسی روز سه شنبه در آیین پایانی جشنواره ملی گردشگری حلال گفت: با تشکیل شورای سیاست گذاری و راهبری تجارت محصولات و خدمات حلال در کشور، شاهد تحولی نوین در عرصه معرفی محصولات و خدمات حلال ایران به کشورهای جهان خواهیم بود.

وی با اشاره به سهم ناچیز ایران از تولید و صدور غذای حلال گفت: حجم کل تولید در داخل کشور در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ حدود ۹۷ میلیارد دلار بوده است.اکنون تقاضای غذای حلال در بازار جهانی کشورهای اسلامی سالانه معادل ۸۰ میلیارد دلار است که با برنامه ریزی انجام شده تلاش داریم سهم ایران سالانه به یک میلیارد دلار تا سال ۱۴۰۴ برسد.

همچنین در پایان مراسم سومین جشنواره ملی مشارکت گردشگری با شعار 'گردشگری حلال، ظرفیت ایرانی' هتل های آرمان، هما، چمران، مدینه الرضا، دیپلمات، ستاره آرمان توس، پردیسان، میثاق به عنوان نخستین هتل های دریافت کننده استاندارد و گواهینامه گردشگری حلال ایران معرفی شدند.

در همین رابطه