رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

با همکاری جامعه نیکوکاری ابرار و اتاق بوشهر

مدرسه ابرار در بندر محمد عامری تنگستان افتتاح شد

مدرسه ابرار در بندر محمد عامری تنگستان با حضور وزیر آموزش پرورش، رئیس اتاق بوشهر و جمعی از مسئولان استانی، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

22 خرداد 1400
کد خبر : 38462
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدرسه ابرار بندر محمد عامری در بخش دلوار شهرستان تنگستان با حضور آنلاین وزیر آموزش پرورش افتتاح شد. در آیین افتتاح این مدرسه  علاوه بر وزیر آموزش و پرورش، رئیس اتاق بوشهر و جمعی از مقامات استانی حضور داشتند.

 جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در تأمین بخشی از منابع مالی این طرح مشارکت داشته است.

در این مراسم وزیر آموزش و پرورش افتتاح مدرسه را مهم‌تر از بهره‌برداری هر طرح دیگری دانست و گفت: مدرسه کانون زندگی و حیات، یادگیری، شکل‌گیری شخصیت و جایگاهی برای ساختن آینده است.

محسن حاجی‌میرزایی با بیان اینکه همه دستاوردی که در بخش‌های مختلف محقق می‌شود ریشه از مدرسه دارد گفت: از مدرسه دانش‌آموزان شکل می‌گیرند و مدیران، مهندسان و مسئولان کشور در بخش‌های مختلف تشکیل می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش سیاست این وزارتخانه را توسعه و استانداردسازی فضاهای آموزشی دانست و گفت: در 8 سال گذشته قدم‌های بزرگی در توسعه مدرسه‌سازی در کشور انجام شده که خیران مدرسه‌ساز به عنوان یکی از راهبردی‌ترین شرکای این مسئولیت مهم نقش‌آفرینی کردند.

حاجی میرزایی از ساخت 30 درصد مدارس کشور توسط خیران مدرسه‌ساز خبر داد و بیان کرد: خیران بخشی از مدارس به‌طور کامل و بخشی هم با مشارکت دولت ساخته‌اند که نشان می‌دهد سهم خیران در توسعه فضاهای آموزشی نقش تعیین کننده و تأثیرگذار است.

او با قدردانی از همکاری و مشارکت خیران افزود: براساس اظهارت نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس که بخش عمده‌ای از منابع کشور از استان بوشهر تأمین می‌شود توجه به مناطق محروم و توسعه یافته امری ضروری است.

اتاق بازرگانی پیشگام در مسئولیت اجتماعی

رییس اتاق بوشهر در ادامه این مراسم گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر همواره در حوزه مسئولیت اجتماعی پیشگام بوده چراکه مسئولیت اجتماعی برای این نهاد یک ضرورت است و کسب مشروعیت فوق‌العاده ای که جامعه تجار در این استان دارد، ریشه در انجام شایسته این مهم داشته و دارد.

خورشید گزدرازی با بیان اینکه سالهای اخیر، بروز اتفاقاتی مانند زلزله، سیل و شرایط سختی که توسط بیماری کرونا رقم خورد، یک محک و آزمون مهمی برای اتاق بازرگانی بود تا یکبار دیگر به ایفای نقش و مسئولیت اجتماعی خود پرداخته و آن را به عنوان یک اولویت در برنامه‌های خود قرار دهد.

او تصریح کرد از جمله ارائه خدماتی در حوزه آموزش و تعمیم عدالت آموزشی در نقاط محروم مانند ساخت، تکمیل و تجهیز مدارس در شهرهای شنبه- کاکی- و روستای فقیه احمدان بود.

رئیس اتاق بوشهر تصریح کرد: در سال 1397 نیز تکمیل و تجهیز مدرسه 6 کلاسه حضرت زینب (س) محمدعامری در دستور کار این اتاق قرار گرفت و طبق برآوردهای اعتباری توسط اداره کل نوسازی مدارس در نهایت قرار بر تخصیص (هفت میلیارد ریال) برای انجام این امر ارزشمند شد. این پروژه با همدلی جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی ایران و کمک اتاق بوشهر به نیابت از فعالان بخش خصوصی استان این موضوع عملیاتی شد و امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

گزدرازی در پایان گفت امیدواریم در آینده شاهد افتتاح پروژه‌هایی از این دست با کمک و همدلی نیکوکاران و بخش خصوصی در دیگر نقاط استان نیز باشیم.

حداث، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، فرهنگی و تولیدی یکی از فعالیت‌های جامعه نیکوکاری ابرار، وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است. پروژه در حال انجام ابرار، ساخت 12 مدرسه در استان سیستان و بلوچستان است.

تجمیع منابع فعالان اقتصادی برای اثربخشی اجتماعی بیشتر یکی از رویکردهای پویش هزار امید بود. ازاین‌رو پس از فراخوان پویش در بین تشکل‌ها، انجمن‌های عضو اتاق، با مشارکت شایسته فعالان اقتصادی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دغدغه‌مند، منابع مالی موردنیاز پویش جمع‌آوری شد. در این باره می‌توان به مشارکت کمپین نفس، پویش فعالان اقتصادی برای عبور از بحران کرونا، اشاره کرد. کمپین نفس با تأمین هزینه‌های مالی 250 عدد تبلت در پویش هزار امید مشارکت کردند. همچنین از ظرفیت‌های سازمان‌های عمومی چون آموزش‌وپرورش و کمیته امداد امام خمینی، نیز در جهت تحقق بخشی از منابع مالی این پویش بهره گرفته شد.

در همین رابطه