رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

پایگاه خبری اتاق ایران گزارش می‌دهد

وضعیت بازارها پس از نهایی شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری

بازار سهام، مهم‌ترین بازاری بود که به مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد و شاخص کل بورس بیش از 13 هزار واحد رشد کرد.

29 خرداد 1400
کد خبر : 38562
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 در یکی دو ماه گذشته همه چیز دچار رکود انتخاباتی شده بود. بازارها به خبرهای مثبت و منفی واکنش خاصی نشان نمی‌دادند و حتی روند مذاکرات که تا پیش از این به خوبی پیش می‌رفت و توافق با آمریکا به روایت مسئولان به مرحله پیش‌نویس نهایی رسیده بود، متوقف شد. به نظر می‌رسد همه در انتظار تعیین تکلیف انتخاباتی بودند که حواشی زیادی هم به دنبال داشت. امروز اما بازارها واکنش هیجانی خود را به مشخص شدن تکلیف انتخابات 1400 نشان دادند.

بازار سرمایه کار خود را با شاخص یک میلیون و 147 هزار واحد شروع کرد و در ظهر روز بیست و نهم خرداد ماه به یک میلیون و 160 هزار واحد رسید.

دلار آمریکا هم بر اساس روایت‌های میدانی از صرافی‌ها، افزایش قیمت را تا لحظه تنظیم این گزارش تجربه کرده است، صرافی ملی که در بیست و هفتم خرداد ماه قیمت خرید دلار آمریکا 23 هزار و 159 تومان اعلام کرده بود، در بیست و نهم خرداد ماه  و بعد از اعلام تقریبی نتایج، به 23 هزار و 453 تومان رسید و 294 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

سکه اما از اندکی کاهشی را تجربه کرده است. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. صبح روز بعد از انتخابات قیمت نیم سکه ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان  اعلام شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سکه نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته حدود ۱۲۰ هزار کاهش یافته است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۶۴ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۴۸ هزار تومان معامله می‌شود.

در همین رابطه