رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در راستای تقویت سرمایه‌گذاری در کشور

بسته تشویقی برای توسعه سرمایه‌گذاری شرکت‌های برتر ابلاغ شد

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ بسته تشویقی برای توسعه سرمایه‌گذاری در طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» خبر داد.

05 تیر 1400
کد خبر : 38646
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ بسته تشویقی برای توسعه سرمایه‌گذاری در طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» خبر داد.

کارخانه تراکتور سازی تبریز. عکس: تسنیم، رضا عبدل‌پور

سرمایه‌گذاری یکی از مولفه‌های اصلی توسعه اقتصادی است هرچند این موضوع مدت‌هاست که در ایران نادیده گرفته شده است. بر اساس اظهارات معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل سرمایه در کشور طی ۱۰ سال گذشته روند نزولی به خود گرفته است و شاهد استهلاک ماشین‌آلات صنعتی واحدهای اقتصادی موجود هستیم.

برای توسعه اقتصادی، مهیا کردن زمینه ورود سرمایه‌های جدید در تولید، صنعت و دیگر حوزه‌های اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد.

سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت توسعه اقتصادی را مستلزم افزایش سرمایه‌گذاری‌های مولد بر مبنای مزیت‌های رقابتی و تکمیل زنجیره‌های ارزش عنوان کرد و در این راستا از ابلاغ بسته تشویقی برای توسعه سرمایه‌گذاری در طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» خبر داد.

بر اساس اظهارات او انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها با شرکت‌های برتر تولیدی در دستور کار وزارت‌خانه قرار گرفته و شرکت‌های موصوف متعهد به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد و پیشران اقتصادی خواهند شد و ضرورت دارد وزارت‌خانه نیز پشتیبانی و تسهیل امور تولیدی و سرمایه‌گذاری آنها را وجهه همت خویش قرار دهد.

 او یادآور شد: تجربیات سایر کشورهای موفق نشان می‌دهد، توسعه سرمایه‌گذاری از طریق شرکت‌های بزرگ تولیدی، نقش قابل توجهی در ایجاد پروژه‌های ملی و تحول اقتصادی دارد.

زرندی گفت: در این بسته ۱۴ مورد برای شرکت‌هایی که در این طرح مشارکت کرده‌اند دیده شده که البته در آینده تکمیل شده و توسعه می‌یابد.

بنا بر این گزارش، تاکنون در مجموع ۱۰ تفاهم‌نامه با ۱۶۳ موضوع سرمایه گذاری به ارزش ۴۵۲ هزار میلیارد تومان بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، شیرین عسل، آلومینیوم المهدی، ماشین‌سازی اراک و نفت سپاهان درمرحله اول و شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، گروه صنعتی زر، معدنی و صنعتی گل‌گهر، ایران رادیاتور و سنگ‌آهن گهر زمین در مرحله دوم منعقد شده است.

این حجم از سرمایه‌گذاری در بازه زمانی ۳ تا ۵ سال آتی توسط شرکت‌های مذکور و با سرمایه‌گذاری بنگاه انجام می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه