در شب ميلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، برای سلامتی سیدابراهیم رئیسی و همراهان دعا کنیم

رادیو مجازی اتاق ایران - 30 اردیبهشت 1403

با نظر اعضای اتاق اسلامی در نشست کمیته مالی

نشست هماهنگی امور داخلی و اداری اتاق اسلامی برگزار می‌شود

در نشست فوق‌العاده کمیته مالی اتاق اسلامی مقرر شد نشستی به میزبانی اتاق پاکستان برای هماهنگی‌های لازم در رابطه با امور داخلی و اداری اتاق اسلامی برگزار شود.

05 تیر 1400
کد خبر : 38654
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در نشست فوق‌العاده کمیته مالی اتاق اسلامی که با حضور نمایندگان اتاق‌های ایران، ترکیه، پاکستان، عربستان، امارات، اردن و قطر برگزار شد، صورت‌های مالی، درآمدها و هزینه‌های آن اتاق و همچنین نحوه انتخاب رئیس و دبیرکل اتاق اسلامی در ادوار گذشته مورد بحث قرار گرفت.

در این نشست همچنین مدیریت منابع مالی اتاق اسلامی و نوسانات ارزی که موجب کاهش ذخایر مالی اتاق اسلامی شده است نیز مورد توجه قرار گرفت. در این رابطه مقرر شد برای جلوگیری از این روند، منابع موجود با موافقت بانک مرکزی پاکستان به دلار آمریکا تبدیل شود.

نماینده اتاق ایران در این نشست خواستار شفافیت درباره منابع درآمدی متفرقه اتاق اسلامی از جمله اجاره بهای املاک و ساختمان‌های آن شد که با توجه به نوسانات ارزی، ارزش این منابع که در پاکستان مستقر هستند، کاهش یافته است.

در ادامه موضوع تاسیس دپارتمان‌های جدید ذیل اتاق اسلامی نیز مورد توجه قرار گرفت و در نهایت مقرر شد نشستی به میزبانی اتاق پاکستان به عنوان دبیرخانه اتاق اسلامی برای هماهنگی‌های لازم در رابطه با امور داخلی و اداری اتاق اسلامی و استقرار دبیرکل در دفتر کراچی به صورت مجازی ظرف یک هفته آینده برگزار شود که اتاق ایران از این اقدام استقبال کرد. همچنین قرار شد حسابرسی امور اتاق اسلامی توسط یک شرکت جدید صورت گیرد.

در همین رابطه