رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

پایگاه خبری ایران گزارش می‌دهد

لغو بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای پرداخت مطالبات شرکت‌های ژاپن و کره‌جنوبی

آمریکا اعلام کرده با هدف ایجاد دسترسی ایران به دارایی‌های بلوکه‌شده خود در ژاپن و کره‌جنوبی، بخشی از تحریم‌های تجاری ایران را لغو کرده است.

23 تیر 1400
کد خبر : 38896
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 آمریکا بخشی از تحریم‌‎های ایران را لغو کرد؛ وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره اعلام کرده با هدف ایجاد دسترسی جمهوری اسلامی ایران به دارایی‌های بلوکه‌شده خود در ژاپن و کره‌جنوبی، بخشی از تحریم‌های تجاری ایران را لغو کرده است.

به‌گزارش پایگاه خبری واشنگتن فری‌بیکن این معافیت که توسط آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، امضا شده است، انتقال وجوه ایران در حساب‌های محدود به صادرکنندگان در ژاپن و جمهوری کره را مجاز می‌داند.

پس از خروج دولت دونالد ترامپ از برنامه جامع اقدام مشترک - معروف به توافق هسته ای ایران یا برجام - در سال ۲۰۱۸، تحریم های اقتصادی ایران مجدداً اعمال شد . این امر منجر به مسدود شدن ۷ میلیارد دلار پول ایرانی ناشی از فروش نفت در دو بانک کره جنوبی شد حالا این معافیت اجازه می‌دهد تا پول ایران که در نتیجه تحریم‌های آمریکا مسدود شده بود، بدون نقض قانون آزاد شود و آمریکا به ژاپن و کره‌جنوبی 90 روز فرصت داده تا معاملات خود را با ایران کامل کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است وزیر امور خارجه قبلاً این لغو تحریم‌ها را امضا کرده بود تا اجازه دهد وجوه و دارایی‌هایی که در حساب‌های محدود ایرانی در ژاپن و کره نگهداری می‌شود برای بازپرداخت شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای که کالاهای غیر تحریم شده را به ایران صادر می‌کنند، استفاده شود.

در این گزارش عنوان شده  که این معافیت «انتقال هیچ گونه پولی را به ایران مجاز نمی‌کند» و تنها برای بازپرداخت به شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی است که پیش از تشدید تحریم‌ها در دولت قبلی آمریکا، به ایران کالاهای غیر تحریمی صادر کرده بودند.

در همین رابطه