رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

تجهیزات اهدایی اتاق ایران دست‌مایه ساخت بیمارستان می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان: تجهیزات اهدایی اتاق ایران در مراکز جامع سلامت و مناطق روستایی و عشایری مستقر خواهند شد و با عبور از این پیک به ساخت بیمارستان منجر می‌شود.

05 مرداد 1400
کد خبر : 38993
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران باتوجه به شرایط بحرانی استان سیستان و بلوچستان در زمینه ابتلا به کرونا،‌ محموله بزرگی شامل تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی به ارزش 11 میلیارد و 500 میلیون تومان به این استان ارسال کرده است.

این بسته شامل 2 دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی 600 لیتری، 15 دستگاه ونتیلاتور، 15 پمپ سرم، 50 دستگاه دماسنج دیجیتال طبی، 7 هزار و 800 کیت تست کووید 19 و 8 هزار کیت تست رپید است.

علیرضا شهرکی مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در این‌باره به پایگاه خبری اتاق ایران می‌گوید: با توجه به پهناور بودن استان یکی از دغدغه‌های اصلی دسترسی پایین مردم به خدمات بیمارستانی بود. قطعاً ارسال این تجهیزات از سوی اتاق ایران گره‌گشای مردم سیستان و بلوچستان خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعلاً این استان از شرایط بحرانی کرونا خارجه شده، توضیح می‌دهد: هم وزارت بهداشت و هم نیروهای مسلح در استان تجهیزات و بیمارستان‌های سیار ایجاد کردند و خوشبختانه ما از آن شرایط بحرانی که مریض پشت درهای بیمارستان مانده باشد و یا به دلیل عدم دریافت خدمات دچار مشکلات عدیده شود، خارج شدیم. با این وجود کمک‌های اخیر برای استان اهمیت زیادی دارد.

شهرکی در تشریح اهمیت ارسال تجهیزات بیمارستانی به سیستان و بلوچستان می‌گوید: اهمیت این تجهیزات به ویژه اکسیژن‌سازهای سیار در حوزه مراقبت از افراد مبتلایی است که نیاز به بستری ندارند اما نیاز به مراقبت در منزل دارند. از آنجا که استان ما پهناور است و دسترسی مردم برای رفت و آمد در جاده‌ها و رساندن خودشان از روستاها به مراکز درمانی مجهز، دشوار است، لذا این تجهیزات در عمل به عنوان پشتیبان در مراکز جامع سلامت و مناطق روستایی و عشایری استان مستقر خواهند شد. در واقع ما این تجهیزات را به نزدیکی آن‌ها می‌بریم به جای اینکه منتظر باشیم مردم خودشان را به این تجهیزات برسانند.

او ادامه می‌دهد: مساحت استان سیستان و بلوچستان نسبت به تراکم جمعیت خیلی گسترده است، حتی در بعضی مناطق فواصل بیمارستانی به بیش از 100 کیلیومتر می‌رسد که این نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند. اما حالا با همراهی اتاق ایران و سایر خیرین این تجهیزات فعلاً با هدف مقابله با کرونا در مناطق وسیع که کمتر دسترسی به بیمارستان وجود دارد منتقل شده و در آینده نیز این امکانات هسته اصلی ایجاد و تجهیز بیمارستان در همان مناطق خواهند شد. خوشبختانه قرار است این تجهیزات ارسالی دست‌مایه استارت اولیه ساخت بیمارستان‌های 32 تخت‌خوابی در این مناطق شوند تا در آینده این مراکز گسترش یافته و به ظرفیت 100 تخت خواب برسند.

شهرکی با بیان اینکه پویش خوبی در زمینه کمک‌های انسان‌دوستانه برای مقابله با کرونا شکل گرفته و حتی افرادی تلاش کردند با تأمین یک کپسول اکسیژن به این پویش بپیوندند تاکید می‌کند: با این همه اما اقدامات و گام‌های بلند برخی نهادها مانند اتاق ایران که نفوذ بیشتر و ارتباطات گسترده‌تری در میان خیرین دارند قطعاً به مردم ما دلگرمی بیشتری می‌دهد.

شهرکی با یادآوری سیل سال 98 سیستان و بلوچستان می‌گوید: ما این تجربه خوب را در آن زمان هم داشتیم که مجموعه اتاق بازرگانی و سایر مجموعه‌های خیرین کمک‌های ارزشمندی به مردم سیستان و بلوچستان کردند و کمک‌های آن‌ها در خاطره تاریخی و جمعی مردم استان باقی ماند. قطعاً این کمک اخیر اتاق هم در ذهن‌ها ماندگار خواهد شد.

موضوعات :
در همین رابطه