رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

با همکاری جامعه نیکوکاری ابرار و اتاق یاسوج انجام می‌شود

احداث هنرستان و خوابگاه شبانه‌روزی نرگس در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت

اتاق ایران با همکاری جامعه نیکوکاری ابرار و اتاق یاسوج یک مدرسه شبانه‌روزی و یک خوابگاه در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت می‌سازد.

16 مرداد 1400
کد خبر : 39088
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

آیین کلنگ‌زنی عملیات اجرایی هنرستان و خوابگاه شبانه‌روزی نرگس، شهرستان سی‌سخت بااعتبار ۲۱ میلیارد تومان، با حضور رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس ، رئیس اتاق یاسوج و مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار برگزار شد.

این هنرستان و خوابگاه شبانه‌روزی دخترانه که براثر زلزله سی سخت دچار آسیب شده بود، با مشارکت جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق ایران و کارفرمای اداره کل نوسازی مدارس استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

علی‌اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار، انجام کارهای بنیادین و اثرگذار در توسعه پایدار مناطق به‌ویژه پس از بروز حوادث غیرمترقبه‌ای چون سیل و زلزله را یکی از رویکردهای ابرار برشمرد و گفت: فعالان اقتصادی همواره در شرایط سخت در کنار مردم ایستاده‌اند و هیچ کمکی را دریغ نکرده‌اند. پس از زلزله شهرستان سی‌سخت نیز ضمن ارسال کمک‌های فوری، تصمیم بر آن شد که یک اقدام ماندگار و اثربخش انجام پذیرد. ازاین‌رو، طرح ساخت هنرستان و خوابگاه شبانه‌روزی «نرگس» در دستور کار اتاق ایران و یاسوج و جامعه نیکوکاری ابرار قرار گرفت.

او ادامه داد: با اختصاص بخشی از بودجه موردنیاز توسط اتاق ایران، توانستیم این کار را آغاز نماییم. امیدواریم با همکاری شایسته مسئولان اجرایی، بتوانیم این طرح را در زمان مقرر تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار دهیم و از این طریق کمک شایان توجهی را در حوزه خصوص آموزش و تحصیل در این منطقه ارائه نماییم.

مهرالله رخشانی‌مهر، معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین کلنگ‌زنی این دو پروژه گفت: براثر زلزله سال گذشته سی‌سخت ۲۶ مدرسه نیاز به تعمیرات اساسی بود که با سرعت خوبی در حال انجام است و تا اول مهرماه تعمیرات آن‌ها به پایان خواهد رسید.

او گفت: ۸ فضا شامل ۵ فضای آموزشی و ۳ فضای خوابگاهی نیازمند تخریب و بازسازی است که خوشبختانه با همکاری استان‌های معین خوزستان فارس و آذربایجان شرقی و مجمع خیرین مدرسه‌ساز عملیات اجرایی آن‌ها شروع و پیش‌بینی می‌شود تا مهر ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: ۴ مجموعه آموزشی نیاز به مقاوم‌سازی دارند که ۳ فضای آن در حال انجام است و یک فضای دیگر در هفته‌های آتی عملیات مقاوم‌سازی آن شروع خواهد شد.

در ادامه جبار کیانی‌پور، رئیس اتاق یاسوج و رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: اتاق بازرگانی به سمت کارهای اجتماعی خصوصاً مدرسه‌سازی روی آورده است. اتاق بازرگانی در طی چند سال اخیر سهم ارزشمندی برای کمک به نوسازی مدارس انجام داده است. برای این دو پروژه مبلغ ۲۱ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده که ۳۰ درصد این مبلغ توسط مجمع خیرین استان تأمین می‌شود.

کیانی‌پور افزود: طی ۱۴ ماهی که عهده‌دار مسئولیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز شدیم ۲۲ میلیارد منابع برای ۲۴ پروژه اختصاص‌یافته و ۱۵۰ کلاس درس تقدیم به فرزندان ایران‌زمین شده است.

او عنوان کرد: برای بازسازی مدارس سی‌سخت ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده‌شده است. اعتبارات نوسازی مدارس سی‌سخت همه از طریق مجمع خیرین مدرسه‌ساز تأمین‌شده و تاکنون ۱۱ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها تأمین‌شده است.

 

در همین رابطه