رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

شاخص بورس با 3 واحد افزایش به تعطیلات رفت

بورس درجا زد

سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 32 واحد و ایران خودرو و همراه اول هر یک به میزان 27 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به جای گذاشتند.

21 شهریور 1395
کد خبر : 3909
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملات کم حجم و بی‌رونق و تنها با اتکای حمایت ناچیز حقوقی‌ها و برخی بازارگردان‌ها در نمادهای شاخص‌ساز بود و بازاری که ترجیح داد پس از تعطیلات در تالار شیشه‌ای حضور جدی‌تر داشته باشد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 21 شهریور ماه 95، با افزایش 3 واحدی به رقم 76 هزار و 643 واحد دست یافت.

شاخص کل هموزن نیز با رشد 17 واحدی عدد 14 هزار و 368 واحد را برای خود ثبت کرد. امروز همچنین شاخص آزاد شناور با رشد 69 واحدی به عدد 85 هزار و 199 واحد رسید.

شاخص بازار اول اما، در حالی با کاهش 8 واحدی روی عدد 53 هزار و 790 واحد ایستاد که شاخص بازار دوم با 73 واحد افزایش عدد 166 هزار و 683 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز با رشد 2 واحدی عدد 807 واحد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملات سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 32 واحد و ایران خودرو و همراه اول هر یک به میزان 27 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به جای گذاشتند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس20 واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 15 واحد، ماشین‌سازی اراک با 12 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات بورس تهران به اندکی بیش از 79 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست 390 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 40 هزار و 466 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های الحاوی و همچنین سلف موازی استاندارد برق در بورس انرژی از سوی ناظر سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملات شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع ایران، اوراق اجاره صدانا، سرمایه‌گذاری توکا فولاد، سیمان فارس خوزستان، سرمایه‌گذاری اعتبار ایمان، سیمان شرق، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، متوقف شدند.

امروز 50 میلیون سهم میدکو به ارزش بیش از 10میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده این شرکت به کدهای درون‌گروهی کد به کد شد. در گسترش صنایع آذراب نیز 8 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد تومان کد به کد شد. در گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید نیز امروز 8 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی به کدهای درون‌گروهی منتقل شد.

در عین حال امروز کمتر از 16 میلیون سهم صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان (ETF)، به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان کد به کد شد. امروز اندکی بیش از 5 میلیون سهم بیمه اتکای امین نیز به ارزش بیش از 841 میلیون تومان به طور بلوکی از 30 سهامدار عمده حقوقی جابه‌جا شد در بازار معاملات بلوکی صندوق سرمایه‌گذاری پارند پایدار سپهر نیز شاهد کد به کد شدن 2 میلیون سهم این صندوق قابل معامله به ارزش 200 هزار تومان بود.

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی شاهد افت حجم و ارزش معاملات روزانه بود که به نظر می‌رسید با توجه به تعطیلات رسمی پیش رو اغلب معامله‌گران حرفه‌ای بازار ترجیح می‌دهند به جای رصد بازار کم عمق و کسالت‌آور از تعطیلات خود استفاده کنند.

به گزارش فارس، امروز اغلب بازارگردان‌های سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تکاپوی حمایت نسبی از نماگرهای منتخب بازار اقدام به حمایت ناچیز سهام در نمادهای شاخص‌ساز بازار به ویژه در گروه خودرویی‌ها کردند در مقابل انگیزه سفته‌بازی از سوی معامله‌گران حرفه‌ای همچنان گروه قندی‌ها را همسو با نوسانی شدن قیمت شکر در بازار آزاد پیشرو بازار دوم کرد بازاری که شرکت‌های کوچک و کم‌سرمایه این روزها خودنمایی می‌کنند.

در عین حال اقبال بازار به گروه الکترونیکی ها داده پردازی ایران را لیدر این گروه کرده است. شرکتی که تلاش می کند از خبرهای پیرامونی خود قرار دادی قابل اتکا را بدست آورد.

موضوعات :
در همین رابطه