رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سیدمهدی طبیب‌زاده در حاشیه نشست بررسی همکاری‌های کرمان و بنگلادش

روابط تجاری کرمان و بنگلادش توسعه می‌یابد

رئیس اتاق کرمان می‌گوید: این اتاق ظرفیت‌ کشورهای هدف برای توسعه همکاری‌های اقتصادی را بررسی کرده و بنگلادش یکی از کشورهایی است که روابط استان کرمان با آن قابل توسعه است.

23 مرداد 1400
کد خبر : 39148
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان گفت: با توجه به ظرفیت‌ها، توان تولید محصولات و نیازهای مصرفی استان کرمان و کشور بنگلادش، روابط تجاری بین دو طرف توسعه می‌یابد.

سیدمهدی طبیب‌زاده، در حاشیه نشست مجازی بررسی همکاری‌های اقتصادی کرمان و بنگلادش با حضور"جولیا معین"، رایزن بازرگانی بنگلادش در ایران افزود: این نشست مجازی پیرو دیدار با سفیر کشور بنگلادش برگزار، ظرفیت‌ها و نیازهای دو کشور مطرح و برای توسعه معاملات تبادل‌نظر شد.

او تصریح کرد: سیاست و هدف اتاق کرمان قرار دادن صادرات در محور فعالیت‌های اقتصادی استان است و به همین دلیل تأمین نیاز بازارهای کشورهای هدف مانند بنگلادش در دستور کار قرار دارد.

طبیب زاده، اظهار کرد: طی یک برنامه طراحی شده توسط اتاق کرمان، ظرفیت‌ کشورهای هدف تحلیل، رقیبان شناسایی و از طریق سفارتخانه‌ها و اتاق‌های بازرگانی، متناسب با توان استان، استراتژی‌های ورود به بازار این کشورها ترسیم می‌شود.

او خاطرنشان کرد: اقتصاد بنگلادش و شاخص‌های اقتصادی این کشور در ۱۵ سال اخیر رشد فزاینده‌ای داشته و توانسته در زمان شیوع کرونا بیش از ۸ درصد رشد اقتصادی را تجربه کند.

رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه در بنگلادش با ۱۶۱ میلیون نفر جمعیت و بدون داشتن منابع خاص، سرانه درآمد مردم رو به رشد است، گفت: استان کرمان می‌تواند باوجود تجربه‌های خوب در فرآوری محصولات کشاورزی، از این ظرفیت مهم استفاده کند.

او افزود: فولاد، محصولات کشاورزی به‌ویژه پسته و خرما، فناوری اطلاعات، خدمات فنی و مهندسی، نساجی، صنایع بسته‌بندی و فرآوری می‌تواند زمینه‌های همکاری دو طرف را فراهم کند.

طبیب زاده، خاطرنشان کرد: در بنگلادش پایگاه صادراتی برای تجارت خارجی فعال شده و کرمان می‌تواند از تجربیات صادراتی این کشور بهره ببرد.

او تصریح کرد: در حال حاضر تنها اقلام صادراتی استان کرمان به کشور بنگلادش میزان محدودی پسته و خرماست و از سوی دیگر بنگلادش هیچ صادراتی به استان کرمان ندارد.

موضوعات :
در همین رابطه