رادیو مجازی اتاق ایران - 9 مرداد 1403

سواحل مکران می‌تواند قطب رونق و ارتباطات تجاری و اقتصادی با دنیا باشد

رئیس جمهور تاکید کرد سواحل مکران یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری است که می‌تواند نقش سازنده‌ای در افزایش تولید و اشتغال به عنوان ۲ مسأله بسیار مهم کشور داشته باشد.

12 شهریور 1400
کد خبر : 39415
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور درادامه برنامه‌های سفر به سیستان و بلوچستان، شامگاه پنجشنبه درجمع نمایندگان اقشار، علما و نخبگان چابهارحجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور درادامه برنامه‌های سفر به سیستان و بلوچستان، شامگاه پنجشنبه درجمع نمایندگان اقشار، علما و نخبگان چابهار گفت: یکی از مسائلی که امروز برای ما بسیار ناراحت کننده بود، وضع کپرنشینان اطراف شهرستان بود که در جمع‌شان حضور یافتیم. باید سریعا اقدامی صورت بگیرد و حداکثر تا پایان سال وضعیت به شکلی سامان یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه سواحل مکران دروازه ورودی ایران به بسیاری از کشورهای دنیاست، تصریح کرد: سواحل مکران بسیار جایگاه حساس و مهمی دارد. باید ساز و کار و مرکزیت فعالی برای عمران و آبادی این منطقه وجود داشته باشد که مسئولیت این موضوع را به عهده بگیرد.

رئیسی اظهار داشت: کار در این منطقه باید در یک زمان معینی به نتیجه برسد تا بهره‌گیری از این ثروت خدادادی و اقتصاد دریا، از فرصت‌های ایجاد اشتغال و رونق تولید در این منطقه به نحو احسن بهره برده شود. چابهار را به عنوان یک منطقه امن، برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب می دانیم و در جلسه شورای اداری استان درباره سرمایه‌گذاری ایرانیان عزیز داخل و خارج کشور در این منطقه مفصل بحث خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه سواحل مکران یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: یکی از اولین اقدامات در این زمینه معرفی دقیق و کامل ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه مکران است. نگاه دولت به مکران به عنوان منطقه‌ای است که می‌تواند نقش سازنده‌ای در حوزه افزایش تولید و اشتغال به عنوان ۲ مسأله بسیار مهم کشور داشته باشد وسرمایه‌گذاری در مکران آینده بسیار روشن و خوبی دارد.

در همین رابطه