رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرج در شورای گفت‌وگوی البرز

بهره‌برداری از نمایشگاه بین‌المللی البرز به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رئیس اتاق کرج با اشاره به اینکه تاکنون 11 میلیارد تومان برای احداث نمایشگاه بین‌المللی البرز هزینه شده، اعلام کرد بهره‌برداری از این نمایشگاه به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

03 مهر 1400
کد خبر : 39695
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی کرج با اشاره به هزینه کرد ۱۱ میلیارد تومانی که تاکنون از سوی سهامداران نمایشگاه دائمی و بین‌المللی استان برای پیشرفت این پروژه انجام شده است، گفت: برای بهره‌برداری از فاز نخست این نمایشگاه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر موردنیاز است.

پرهام رضایی در هشتادمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: در جریان انتخابات میان‌دوره‌ای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران، محسن امینی عضو هیات نمایندگان اتاق کرج موفق به کسب کرسی ریاست کمیسیون کشاورزی اتاق ایران شد.

وی با این توضیح که توجه به مسائل حوزه کشاورزی در البرز پررنگ است، گفت: دو میز ماکارونی و سبز و صیفی در این استان وجود دارد، امید است در زمینه مسائل اقتصادی مرتبط به کشاورزی هم بتوانیم گام‌های مهمی در استان برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج با اشاره به دیدار اخیر وزیر امور خارجه با جمعی از فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: در این نشست موضوع دیپلماسی خارجی، مسائل برون‌مرزی، مشکلات فعالان اقتصادی و تحریم‌های مالی موردبحث و برسی قرار گرفت که معضلات زیادی برای صنعتگران و تولیدکنندگان به همراه داشت و از طرفی سبب بالا رفتن قیمت کالاهای تمام‌شده داخلی شد.

وی در مورد دیدار اخیر وزیر امور اقتصادی و دارایی با گروهی از فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: با توجه به اینکه درگیری با ویروس کرونا در یک سال و نیم گذشته سبب بروز مشکلات زیادی برای فعالان اقتصادی شد، آن‌ها خواهان این هستند که امتیازاتی متفاوت با سال‌های قبل از وزارت اقتصاد دریافت کنند.

رضایی با اشاره به رویداد بین‌المللی اکسپو امارات که قرار است از مهرماه امسال تا فرودین ۱۴۰۱ در شهر دوبی برگزار شود، افزود: این رویداد فرصت خوبی برای فعالان اقتصادی است که در آن حضور یابند، اتاق کرج هم با مشورت از کمیسیون‌های تخصصی فعال در این مجموعه برنامه‌ریزی‌های لازم را خواهد داشت تا هیات‌های تجاری اعزامی طی ۶ ماه پیش رو در اکسپو امارات حضور یابند.

وی در مورد رویداد "تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه” که با همکاری اتاق کرج، بسیج دانشجویی و بسیج مهندسین استان و دانشگاه علمی کاربردی قند کرج در محل این مرکز برگزار شد، گفت: در این رویداد ایده‌های جدید ارائه شد که می‌توانند در بخش‌های مختلف اثرگذار باشد.

رئیس اتاق کرج در رابطه با تشکیل کانون صنفی کارفرمایی استان البرز افزود: این کانون در راستای ماده ۱۳۱ قانون کار مصوب سال ۱۳۶۹ و آیین‌نامه چگونگی تشکیل حدود وظائف و اختیارات و نحوه عملکرد انجمن‌های صنفی به‌منظور حفظ حقوق و منافع مشروع قانونی و اقتصادی کارگران در استان راه‌اندازی شده است.

وی در مورد آخرین اقدامات انجام شده در بحث راه‌اندازی نمایشگاه بین‌المللی استان البرز گفت: این پروژه اکنون بیش از ۸۵ درصد فعالیت فیزیکی دارد، سقف سوله نمایشگاه زده شده و دیوار چینی آن انجام شده است.

رضایی با بیان اینکه تاکنون توسط سهامداران پروژه نمایشگاه دائمی و بین‌المللی البرز بیش از ۱۱ میلیارد تومان در پیشبرد کار هزینه شده است، توضیح داد: در بحث تأمین زیرساخت‌ها ازجمله آب، برق و گاز و مباحث سرمایشی و گرمایشی محل احداث نمایشگاه سهامداران نیاز به اعتباری ۱۰ میلیارد تومانی دارند.

وی در مورد زمان راه‌اندازی فاز نخست نمایشگاه بین‌المللی استان البرز در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی پیام بیان کرد: در صورت کمک به سهامداران این پروژه برای تأمین زیرساخت‌ها تا دو ماه و نیم دیگر شاهد راه‌اندازی فاز ابتدایی کار خواهیم بود.

در بخش دیگری از این نشست، عزیزالله شهبازی استاندار البرز نیز بیان کرد: جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در البرز همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و طبق زمان‌بندی و منظم برگزار شده است.

وی ادامه داد: دولت عزم جدی در راستای تحقق راهبردهای تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها دارد.

شهبازی با اشاره به اینکه همواره با اهتمام ویژه‌ای در جهت رفع موانع تولید و صنعتگران و تجار استان اقدام کرده‌ایم، گفت: در این جلسات نیز موضوعات مطروحه در قالب مصوبات رسیدگی شده است که نتایج را در جلسه بعد اعلام می‌کنیم.

وی افزود: یکی از درخواست‌های مهم سرمایه‌گذاران استان در خصوص تأمین برق بود که پیرو این امر طی ملاقاتی با وزیر نیرو مسائل مربوطه را مطرح کرده و مقرر شد وزیر در استان حضور یابد و از نزدیک موانع را مورد بررسی قرار دهد.

استاندار البرز گفت: البرز تنها استان کشور است که از امکان نمایشگاه دائمی و بین‌المللی بی‌بهره مانده است ولی موانع برطرف شد و پروژه نمایشگاه استان در مراحل پایانی قرار دارد.

وی افزود: در این راستا اعتباری نیاز است که درصدد هستیم از منابع مختلف نسبت به تأمین آن اقدام کنیم.

شهبازی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مربوطه در استان موظف و مکلف هستند که در رابطه با مانع زدایی از فعالیت سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی اقدامات لازم را داشته باشند.

موضوعات :
در همین رابطه