رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

ظرفیت تولید نفت تا پایان امسال به 4 میلیون بشکه در روز می رسد

به گفته معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، ظرفیت تولید نفت کشور تا پایان سال جاری به چهار میلیون بشکه در روز می رسد که بخش بیشتر آن به صادرات اختصاص می یابد.

24 شهریور 1395
کد خبر : 3972
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
به گفته معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، ظرفیت تولید نفت کشور تا پایان سال جاری به چهار میلیون بشکه در روز می رسد که بخش بیشتر آن به صادرات اختصاص می یابد.

علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت:

علی کاردر که روز چهارشنبه برای بازدید از پروژه های جهاد دانشگاهی به پارک علم و فناوری البرز سفر کرده بود، با اشاره به برنامه های آتی وزارت نفت در خصوص افزایش تولید و صادرات، افزود: 1.6 میلیون بشکه از نفت تولید شده در داخل مصرف و بقیه صادر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین با اشاره به موضوع رکوردزنی مصرف بنزین در کشور، اظهار داشت: میزان واردات بنزین حدود 16 میلیون لیتر در روز است ولی در نیمه دوم سال کاهش خواهد یافت.
وی ادامه داد: بر اساس روند مصرف و با توجه به پایان تعطیلات تابستانی در نیمه دوم سال این میزان به چهار میلیون لیتر در روز خواهد رسید.
همکاری های جهاد دانشگاهی و وزارت نفت
معاون وزیر نفت در نشست با مسئولان جهاد دانشگاهی در پارک علم و فناوری استان البرز نیز گفت: امید است همکاری های جهاددانشگاهی با وزارت نفت ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: دغدغه ها در حوزه نفت برای همه آشنا است، از این رو بحث ایمنی در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است.
کاردر با اشاره به اقدامات گذشته در حوزه نفتی کشور گفت: بر این اساس ورود جهاد دانشگاهی برای تامین نیاز ها قدری سخت تر می شود چراکه حساسیت در این حوزه بسیار زیاد است.
وی با بیان اینکه وزارت نفت در حوزه پژوهش همراهی لازم را با دانشگاه دارد افزود: اکنون در سال های بسیار بد مالی این وزارتخانه قرار داریم.
معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه بر اساس موضوع فاینانس از سوی جهاد دانشگاهی می توان روند کار را تسریع و تسهیل کرد گفت: برای همکاری بیشتر با واحد های اجرایی ارتباط برقرار خواهد شد.
وی اضافه کرد: درصدد بازدید از حوزه مهندسی جهاد دانشگاهی هستیم که اقدامات ملموس تر باشد و دید جامعی از توانمندی های جهاد داشته باشیم.
کاردر افزود: بنا بر اقدامات صورت گرفته درصدد کاربردی کردن پژوهش ها هستیم و این اقدامات با کمک جهاد دانشگاهی سرعت بیشتری خواهد گرفت.
وی خاطر نشان کرد: ایران رنج غیر طبیعی برای تولید در تمام ابعاد انتخاب کرده که بسیار وسیع تر از سراسر دنیا در این خصوص فعالیت می شود، بنابراین باید درصدد ساماندهی این بخش بود.
معاون وزیر گفت: باید درصدد گسترش اقتصاد دانش بنیان و دانش اقتصاد بنیان در کشور بود و در این رابطه وضعیت تولید نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

در همین رابطه