رادیو مجازی اتاق ایران: 11 خرداد 1404

گزارش پایگاه خبری اتاق ایران از اقتصاد پارالمپیک

ریو 2016؛ دومین رکورد حضور در تاریخ بازی‌های پارالمپیک

در لندن 2012، 2.8 میلیون بلیت فروخته شد و برگزار کنندگان پارالمپیک 2016، امیدوارند بتوانند به هدف فروش بلیت 2.4 میلیون عددی برسند.

24 شهریور 1395 - 15:03
کد خبر : 3973
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
در لندن 2012، 2.8 میلیون بلیت فروخته شد و برگزار کنندگان پارالمپیک 2016، امیدوارند بتوانند به هدف فروش بلیت 2.4 میلیون عددی برسند.

شلوغی‌های پارک پاراالمپیک؛ فروش کل بلیت‌های این بازی‌ها به 1.8 میلیون می‌رسد و رکورد پکن 2008 را می‌شکند.

پارالمپیک 2016 که در ریو در حال برگزاری است دومین بازی پارالمپیک تاریخ به شمار می‌آید که بیشترین تعداد حاضران را در خود داشته‌است؛ فروش  روز شنبه در پارک المپیک که 167 هزار و 675 نفر بود، این مسئله را اثبات می‌کند. این در حالی است که در شلوغ‌ترین روز المپیک، 157 هزار نفر در پارک المپیک حضور داشته‌اند.

در ابتدای این بازی‌ها، برگزارکنندگان به خاطر بحران بودجه، بی‌علاقگی مردم محلی و چالش‌های اقتصادی برزیل، مجبور به اعلام کاهش این بازی‌ها شده بودند.اما پارالمپیک در روز سوم رقابت‌ها در ریو، به زندگی برگشت. در روز شنبه خرید یک بلیت در پارک المپیک غیرممکن بود.

48 هزار و 325 شرکت‌کننده در صبح و عصر این  بازی‌ها در استادیوم المپیک حضور داشتند.در دو روز اول بازی‌ها، 65 رکورد جهانی شکسته شد. همین مسئله، به جذابیت بازی‌ها برای جذب تماشاگر اضافه کرده است.

مشکلات مالی زمانی به چشم آمد که فروش بلیت‌ها روی 200 هزار بلیت در ماه گذشته توقف کرد. این رقم، تنها 12 درصد از کل ظرفیت موجود بود. فلیپ کارون، رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک هشدار داده بود که این دور از مسابقات، با بیشترین چالش‌ها همان زمان در تاریخ 56 ساله مواجه بود.

با این حال، قیمت‌گذاری مناسب همراه با تبلیغات پیشرو منجر به افزایش فروش بلیت به 1.8 میلیون عدد می‌شود. این رقم، از 1.7 میلیون بلیت فروخته شده در المپیک 8 سال پیش در پکن هم می‌گذرد.

در لندن 2012، 2.8 میلیون بلیت فروخته شد و برگزار کنندگان پاراالمپیک 2016، امیدوارند بتوانند به هدف فروش بلیت 2.4 میلیون عددی برسند.

در ابتدا این ترس وجود داشت که این بازی‌ها میراث المپیک لندن را برای ورزش معلولان ویران کند، اما دیگر این نگرانی معنا ندارد.

خیابان‌های اطراف پارک المپیک، با هوادارانی که تی‌شرت‌های زرد رنگ پوشیده شده بود. آن‌ها پرچم برزیل را تکان می‌دادند و فضای فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده بودند. داوطلبان از ورود تماشاگران با لبخند استقبال می‌کردند و همین مسئله، انرژی مثبتی در سالن ایجاد کرده بود.

ماریو آندرا، مدیر ارتباطات ریو 2016 می‌گوید:«امروز ما شاهد جمعیت بسیار عظیمی هستیم، برای همین همه‌چیز را اطراف این محل تقویت کرده‌ایم. ما منطقه‌ای را برای بازی کردن بچه‌ها فراهم کرده‌ایم، در نتیجه آن‌ها خوشحال هستند. خانواده‌ها هم بسیار خوشحال‌اند.»

منبع: گاردین

در همین رابطه