شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در قالب 10 هفته موضوعی در طول 6 ماه

چالش‌های مهم جهان در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی بررسی می‌شود

اکسپو در دور جدید برگزاری که از نهم مهرماه ۱۴۰۰ با تأخیر یک‌ساله ناشی از پاندمی جهانی در دوبی آغاز به کار می‌کند، 10 هفته موضوعی را در طول 6 ماه برگزاری، تعریف کرده است.

08 مهر 1400
کد خبر : 39780
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

برگزارکنندگان اکسپو می‌خواهند در فرصت پیش‌روی برگزاری نمایشگاه جهانی 6 ماهه در دوبی، با تبادل دیدگاه‌های تازه و الهام‌بخش با بزرگ‌ترین چالش‌ها و فرصت‌ها، آب‌وهوا، اکتشافات فضایی و آینده سلامت انسان و …، مقابله می‌کند.

به‌عنوان بخشی از برنامه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برای مردم و سیاره، ۱۰ هفته موضوعی در طول 6 ماه نمایشگاه جهانی اکسپو 2020 دبی اجرا می‌شود و مهم‌ترین چالش‌ها و فرصت‌های بشر را از طریق دیدگاه فرهنگی، اجتماعی، زیست‌محیطی و اقتصادی بررسی می‌کند.

اکسپو ۲۰۲۰ اعلام کرده است همه مردم می‌توانند با مشارکت در گفت‌وگو درباره پرسش‌هایی که آینده سیاره زمین را رقم می‌زند، در ساختن دنیایی جدید نقشی داشته باشند.

برنامه هفته‌های موضوعی که به چالش‌های جهانی پرداخته می‌شود به‌این‌ترتیب اعلام شده است:

آب‌وهوا و تنوع زیستی عنوان نخستین هفته است که از سوم تا نهم اکتبر ۲۰۲۱ برگزار می‌شود؛ اینکه چگونه برای مدیریت بهتر تغییرات آب‌وهوایی و حفاظت از تنوع زیستی با هم همکاری می‌کنیم؟ محور اصلی این هفته است.

۱۷ تا ۲۳ اکتبر ۲۰۲۱ شب گنبدالوصل در شبی پرستاره، به موضوع فضا و کهکشان می‌پردازد. چگونه با خیال راحت و سازنده مرزهای جدید را کشف می‌کنیم؟ محور اعلام شده این هفته است.

در سومین هفته که از ۳۱ اکتبر تا ششم نوامبر خواهد بود، با موضوع توسعه شهری و روستایی، چگونگی تعامل و هماهنگی برای زندگی و رشد در سیاره زمین مورد توجه قرار گرفته است.

در هفته چهارم از با تیتر «تحمل و فراگیری» ۱۴ تا ۲۰ نوامبر ۲۰۲۱ به بررسی چگونگی تقویت تفاهم مشترک بیشتری برای فعال‌تر کردن مدارا در جوامع فراگیر پرداخته خواهد شد

دانش و یادگیری موضوع هفته پنجم، ۱۲ تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱ هم مهیا کردن دانش امروز برای چالش‌های پیش‌رو در آینده مورد نظر برگزارکنندگان است.

سفر و اتصال عنوان نخستین هفته در سال ۲۰۲۲ است که نهم تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ برگزار می‌شود، بررسی چگونگی تأثیر، گسترش و تعادل میان دنیای دیجیتال با واقعیت فیزیکی مورد توجه است.

با موضوع «اهداف جهانی» از ۱۶ تا ۲۲ ژانویه برای آنکه در سال ۲۰۳۰ جهان بهتری داشته باشیم چه تمهیداتی بیندیشیم هفته هفتم اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برگزار خواهد شد.

در برنامه‌ریزی برای این هفته‌ها موضوع «سلامتی و تندرستی» هم مورد نظر قرار گرفته است. ۲۷ ژانویه تا دوم فوریه ۲۰۲۲ برای داشتن دنیایی سالم و شاد بحث و بررسی می‌شود.

 هفته غذا، کشاورزی و معیشت موضوع هفته هشتم برنامه 6 ماهه نمایشگاه جهانی است که از ۱۷ تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۲ تدارک دیده شده است. تأمین غذا و پرورش مواد پایدار مورد نیاز برای آیندگان محور نقد و بررسی و تبادل نظر است.

در نهایت هم آب به‌عنوان مهم‌ترین چالش پیش‌روی جهان امروز و حفاظت از منابع ارزشمند زمین برای آیندگان از ۲۰ تا ۲۶ مارس ۲۰۲۲ در آخرین هفته اکسپو ۲۰۲۰ دوبی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

موضوعات :
در همین رابطه