عضو کمیته اکسپو و رئیس کمیته بینالملل کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به افتتاح اکسپو دوبی میگوید: ایران در سال قبل از کرونا حداکثر حدود 400 هزار توریست داشت که با استفاده از فرصت دوبی قصد داریم در قدم اول این تعداد را حفظ و در گام بعدی آن را به 420 تا 450 هزار نفر در شهریور 1401 برسانیم.
محمد شیرکوند در گفتوگو با پایگاه خبری اتاق ایران با بیان هدفگذاریهای انجامشده برای صنعت گردشگری در اکسپو دوبی، میگوید: ما در کمیته اکسپو اتاق ایران این آوردگاه و پاویون ایران در اکسپو دوبی را یک جایگاه برای بازارسازی (و نه حتی بازاریابی) ایران میبینیم. یعنی به دنبال این هستیم که بتوانیم بالاترین سطح کیفیت اطلاعات و محتوا را ارائه بدهیم. این اتفاق در حال حاضر در سالنهای صنایعدستی و میراث فرهنگی ما در اکسپو افتاده تا بتوانیم توسعه حداکثری داشته و از این آوردگاه برای معرفی به بهترین شکل استفاده کنیم.
او ادامه داد: بهعلاوه ما برای هفته گردشگری و پیوند اذهان در حال برنامهریزی هستیم که بتوانیم با کشور فرانسه که در پاویون کناردستی ایران قرار دارد بتوانیم هماهنگی و گفتوگوی مشترک داشته باشیم.
شیرکوند با اشاره به انتخاب پاویون ایران در میان 8 طرح برتر اکسپو از سوی اکسپو جهانی تأکید میکند: به دنبال این هستیم تا حداکثر بازدیدکننده تجارت محور در صنعت گردشگری را با توجه به هماهنگیهایی که انجام میدهیم در فضای اکسپو جذب کنیم.
او ادامه میدهد: ما به دنبال این هستیم که در خود پاویون ایران، هم برای بازدید و هم برای ارائه محتوا و هم برگزاری جلسات B2B برنامهریزی کنیم و مبتنی بر آن بتوانیم تعاملاتی را ایجاد کنیم که برای اولین فصل سفر (High Season )سال 2022 که همزمان با شهریورماه در ایران خواهد بود بتوانیم حداقل بین 5 تا 10 درصد نسبت به سال قبل از کرونا در جذب توریست رشد داشته باشیم.
شیرکوند میگوید: ما سال قبل از کرونا حداکثر حدود 400 هزار توریست داشتیم. برخی اعداد 8 میلیون نفر را مطرح میکنند که بیشتر به اعتقاد من شوخی است. ما اگر بتوانیم در قدم اول این 400 هزار توریست را حفظ کنیم و بعد در گام بعدی آن را به 420 یا 450 هزار نفر برسانیم با توجه به سه سال درگیری دنیا با کرونا و ضعف اقتصادی که در دنیا پدید آمده و اینکه کشور ما یک مقصد خاص محسوب میشود این میتواند برای ما آورده بسیار بزرگی باشد.