رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

مهرداد زواره محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

بر معرفی ظرفیت‌های واقعی گردشگری ایران در اکسپو 2020 دوبی تمرکز شود

در نشستی که با معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و اعضای کمیته اکسپو اتاق ایران برگزار شد به چگونگی استفاده از ظرفیت‌های پاویون برای معرفی گردشگری ایران تاکید شد.

11 مهر 1400
کد خبر : 39813
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

روز گذشته نشستی با حضور علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اعضای ستاد اکسپو اتاق ایران در پاویون ایران در اکسپو 2020 برگزار شد. موضوع این نشست استفاده از فرصت‌های اکسپو 2020 دوبی در حوزه گردشگری بود.

مهرداد زواره محمدی، عضو کمیته اکسپو اتاق ایران درباره این نشست به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید: چهارده نهاد از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی بحث برنامه‌ریزی رویدادها و بهره‌برداری از فضای پاویون ایران در شش‌ماه اکسپو 2020 دوبی هستند؛ هدف اصلی این نهادها هم‌افزایی و استفاده از فضای پاویون ایران و فضاهای خارج از پاویون در راستای هدف اکسپو 2020 یعنی «پیوند ذهن‌ها و خلق آینده» با تکیه بر رویکردها و راهکارهای فرهنگی ایران است.

محمدی می‌گوید: وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت راه و شهرسازی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و غیره حدود دو سال بود که نشست‌هایی را برگزار می‌کردند تا راه‌های استفاده از ظرفیت‌های اکسپو و ظرفیت‌های موازی یعنی اتاق بازرگانی دوبی، مرکز مالی دوبی، مرکز تجارت جهانی دوبی بررسی کنند.

او تصریح می‌کند: در ادامه همان نشست‌ها تلاش ما این است تا بتوانیم از همه ظرفیت‌ها برای علاقه‌مند کردن بازدیدکننده‌ها به غرفه ایرانی و هم‌افزایی بین رویداد موازی اکسپو استفاده کنیم. همچنین از تقویم رویدادها مثل هفته‌ای که در ماه ژانویه در حوزه گردشگری است، در حوزه گردشگری، تقویت زیرساخت‌های گردشگری، جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت بهره بگیریم. همچنین بتوانیم تصویر بهتری از ایران به مخاطبان جهانی ارائه کنیم.

محمدی ادامه داد: در این نشست سعی کردیم نشان دهیم پاویون ایرانی در اکسپو 2020 دوبی چقدر و چگونه می‌تواند در مسیر گردشگری و معرفی میراث فرهنگی ایرانی موفق باشد.

محمدی ادامه می‌دهد: ما سعی می‌کنیم با آگاهی بخشی به مخاطب، مخصوصاً فعالان صنعت گردشگری در ارتباط با این رویداد بی‌نظیر و توانمندسازی از این دیدگاه که اکسپو یک نمایشگاه عام نیست و باید نگاهی بلندمدت به آن داشت، می‌شود تفکرات بخش خصوصی را به این حوزه واقعی و عملیاتی کرد.

او ادامه می‌دهد: در این نشست تاکید شد که به‌جای تمرکز روی جذب توریست از وردی اکسپو به ایران به آمایش سرزمین، واقعیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری و رویداد هفته گردشگری توجه کنیم. فضای گردشگری ایران نیاز به یک معرف در پاویون دارد تا از طرف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان راهنما و کارگشا در این رویداد حضور جدی و فعالی داشته باشد.

موضوعات :
در همین رابطه