شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

بررسی‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد

73.8 درصد ایرانیان بالای ۱۵ سال موسیقی گوش می‌کنند

در سال گذشته، 73.8 درصد از افراد ۱۵ ساله و بیشتر موسیقی گوش کرده‌اند که موسیقی پاپ ایرانی بیشترین طرفدار را درمیان آن‌ها داشته و پس از آن موسیقی سنتی در ردیف پرطرفدارترین‌ها است.

19 مهر 1400
کد خبر : 39891
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مرکز آمار ایران نتایج گزارش طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری در حوزه مطالعه را منتشر کرده است. در این طرح که در سال 99 و در بین جمعیت 15 سال به بالا انجام شده به 43 هزار و 700 خانوار شهری و 18 هزار و 860 خانوار روستایی مراجعه شده است. در واقع مرکز آمار با مراجعه به 62 هزار و 560 خانوار اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی و ... را جمع‌آوری کرده که در اینجا نتایج مربوط به حوزه موسیقی منتشر شده است.

در این بررسی مشخص شده در سال گذشته، 73.8 درصد از افراد ۱۵ ساله و بیشتر موسیقی گوش کرده‌اند. همچنین موسیقی پاپ ایرانی بیشترین طرفدار را بین افراد ۱۵ ساله و بیش‌تر داشته و پس از آن موسیقی سنتی در ردیف پرطرف‌دارها قرار داشته است.
سرانه زمان گوش کردن به موسیقی افراد ۱۵ ساله و بیشتر،‌ ۳ ساعت و ۲۹ دقیقه در هفته بوده است. به عبارت دیگر افراد 15 ساله و بیشتر مورد مطالعه در این بررسی به طور متوسط ۲۹ دقیقه و ۵۱ ثانیه در روز موسیقی گوش داده‌اند.

همچنین این بررسی نشان می‌دهد در میان وسایل گوش دادن به موسیقی، تلفن همراه با 59.5 درصد، در صدر قرار دارد.

در میان استان‌های مختلف هم بیشترین سرانه گوش دادن به موسیقی مربوط به استان خراسان شمالی با ۶ ساعت و ۱۴ دقیقه و کمترین سرانه مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۱ ساعت و ۹ دقیقه، بوده است.

در همین رابطه