رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

شهلا عموری در نشست فعالان اقتصادی استان خوزستان با سفیر ارمنستان

خوزستان باید از ظرفیت بازار ارمنستان استفاده کند

رئیس اتاق اهواز با اشاره به ظرفیت‌هایی که در استان خوزستان برای تأمین نیازهای وارداتی ارمنستان وجود دارد، بر لزوم توسعه روابط اقتصادی این استان با جمهوری ارمنستان تأکید کرد.

24 مهر 1400
کد خبر : 39935
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اهواز با اشاره به سفر دور روزه سفیر ارمنستان در تهران به اهواز گفت: اتاق اهواز به دنبال توسعه روابط اقتصادی با کشورهای هدف ازجمله ارمنستان است.

شهلا عموری در نشست فعالان اقتصادی استان خوزستان با سفیر ارمنستان در تهران، افزود: کشور ارمنستان به کالاهایی نیاز دارد که در استان خوزستان تولید می‌شود و این مسئله یک ظرفیت خوب است و خوزستان باید از ظرفیت بازار ارمنستان استفاده کند.

رئیس اتاق اهواز گفت: صنایع فولاد، پتروشیمی و محصولات کشاورزی ازجمله محصولاتی هستند که در کشور ارمنستان موردنیاز است.

عموری عنوان کرد: پیشنهاد داده‌ایم تا میزبان یک هیات تجاری از کشور ارمنستان باشیم و همچنین یک هیات تجاری نیز از ایران به این کشور اعزام شود تا روابط ادامه داشته باشد.

وی افزود: به دنبال توسعه روابط اقتصادی با کشور ارمنستان و افزایش صادرات به این کشور هستیم.

استقبال ارمنستان از توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران

 سفیر جمهوری ارمنستان در تهران نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد: توسعه همکاری‌های اقتصادی میان ایران و ارمنستان محقق شود.

آرتاشس تومانیان در تشریح سفر خود به خوزستان گفت: ضمن بازدید تا از ظرفیت‌های استان، جلسات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف ازجمله مسائل دانشگاهی و زمینه‌های علمی و تحقیقاتی برگزار کرده‌ایم.

سفیر جمهوری ارمنستان در تهران با اشاره به نشست با فعالان اقتصادی خوزستان گفت: ظرفیت‌ها و امکانات خوزستان برای ما ارائه شده است تا به شناخت خوبی از این ظرفیت‌ها برسیم.

تومانیان عنوان کرد: جلسه بسیار پرثمر و مفیدی با فعالان اقتصادی خوزستان داشتیم و امیدواریم بتوانیم شاهد توسعه همکاری اقتصادی میان ایران و ارمنستان باشیم.

وی افزود: امروز همچنین برخی از ظرفیت‌ها و امکانات کشور ارمنستان را برای فعالان اقتصادی خوزستان ارائه کردیم تا شاهد حضور آن‌ها در ارمنستان و همکاری دو کشور در بحث مسائل اقتصادی باشیم.

تومانیان در جریان سفر به استان خوزستان از نزدیک با اساتید دانشگاهی و ظرفیت‌های علمی پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز آشنا شد و با استقبال از برگزاری کلاس‌های آموزش زبان فارسی با حضور دانشجویان کشورش در دانشگاه شهید چمران، بر توسعه روابط علمی و آموزشی 2 کشور تأکید کرد.

او یادآور شد: مراکز علمی و دانشگاهی ارمنستان آمادگی دارد تا در حوزه باستان‌شناسی، انتقال تکنولوژی و فناوری با دانشگاه شهید چمران اهواز همکاری کنند.

موضوعات :
در همین رابطه