رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

۲ پیشنهاد در مورد شفاف شدن منشأ ارز مطرح است

طرح واردات خودرو سه‌شنبه نهایی می‌شود

طرح واردات خودرو در نشست سه‌شنبه هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت نهایی می‌شود.

24 مهر 1400
کد خبر : 39939
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چندی پیش نمایندگان مجلس طرح آزادسازی مشروط واردات خودرو را تصویب کردند. هرچند این مصوبه با نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مجدد به مجلس بازگشت و نمایندگان طرفدار این طرح امیدوار هستند که با رفع ایرادات گرفته شده، طرح مذکور به تصویب نهایی برسد.

در این شرایط بسیاری از فعالان صنعت خودرو معتقدند که باید با آزادسازی واردات خودرو زمینه رقابت را در این حوزه فراهم کرد. حال عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از جمع‌بندی نهایی در مورد اصلاح ایرادات طرح واردات خودرو در روز سه‌شنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داده است.

بر اساس اظهارات علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار است سه‌شنبه هفته جاری، جلسه کمیسیون صنایع با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار و جمع‌بندی نهایی در مورد اصلاح ایرادات طرح واردات خودرو انجام شود.

او در مورد آخرین وضعیت طرح واردات خودرو، اظهار کرد: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد نحوه اصلاح ایرادات شورای نگهبان به طرح واردات خودرو به نتایجی رسیده‌اند؛ منتهی قرار بود یکشنبه هفته گذشته با حضور وزیر این اصلاحات بررسی شود که به دلیل جلسه دولت، جلسه مجلس لغو شد.

این نماینده مجلس افزود: پس از اجماع در مورد پیشنهادات کمیسیون و رسیدن به یک جمع‌بندی، مجلس فوری وظیفه دارد که طرح را مجدد به شورای نگهبان ارسال کند.

جدی در مورد جزئیات پیشنهادات کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: ۲ پیشنهاد در مورد شفاف شدن منشأ ارز واردات خودرو و وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد واردات، نهایی شده که البته قبل از جلسه جمع‌بندی، نمی‌توان جزئیات آن را اعلام کرد.

موضوعات :
در همین رابطه