رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

سیدمهدی طبیب زاده در آئین افتتاح مسابقات ملی مهارت

مهارت‌آموزی، پیش‌نیاز توسعه اقتصادی است

رئیس اتاق کرمان گفت: مهارت‌آموزی پیش‌نیاز و ضرورت توسعه اقتصادی است و برای توسعه اقتصاد استان کرمان نیز باید امکانات گسترده بنگاه‌های اقتصادی برای مهارت‌آموزی به کار گرفته شود.

01 آبان 1400
کد خبر : 40050
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل توسعه یک جامعه، نیروی انسانی آن است، گفت: سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی بزرگ در استان و جهش اقتصادی مدنظر، فقط با استفاده از نیروی مهارت دیده به نتیجه موردنظر می‌رسد.

سیدمهدی طبیب زاده در آئین افتتاح نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، ادامه داد: به گواهی مسئولان استان، اتاق کرمان، اتاق فکر توسعه اقتصادی استان است و ما نیز در راستای وظیفه خود به‌عنوان مشاوره سه قوه، به عوامل توسعه استان توجه ویژه خواهیم داشت.

او تأکید کرد: مهارت‌آموزی، ضرورت توسعه اقتصاد است و باید امکانات گسترده بنگاه‌های اقتصادی برای مهارت‌آموزی به کار گرفته شود.

طبیب زاده، با تأکید بر اینکه فرد دانا، می‌تواند توانا باشد، اظهار کرد: در پویش کرمان دانا، اتاق کرمان 120 مدرسه در قالب 720 کلاس در سطح استان را با رویکرد مهارت‌آموزی احداث خواهد کرد که تاکنون 500 کلاس آن نهایی شده است.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: علاوه بر مدرسه‌سازی در پویش کرمان دانا، تشکلی ملی در حوزه مهارت‌آموزی نیز به ثبت خواهد رسید تا بتواند به افزایش دانش‌آموختگان بامهارت و ایجاد اشتغال بیشتر کمک کند.

وی اظهار کرد: از مراکز آموزشی بسیاری مانند دانشکده‌های فنی، دانشگاه‌های علمی و کاربردی، هنرستان‌ها، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و... دانش‌آموختگانی بدون مهارت تخصصی خارج می‌شوند که شاید به دلیل عدم گرایش خانواده‌ها و دانش‌آموختگان به حوزه‌های آموزشی مهارتی است.

طبیب زاده تصریح کرد: راه‌اندازی مدارس فصلی خلاقیت، تدوین و آماده‌سازی سامانه فرصت برای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه، طرح راه‌اندازی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی ازجمله اقداماتی است که در اتاق کرمان انجام شده و یا در حال اجراست.

در ادامه این آئین، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان، گفت: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در کرمان با هماهنگی و حمایت اتاق کرمان و شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ استان برگزار می‌شود و قصد داریم در سال‌های آینده اجرای این مسابقات را به بنگاه‌های اقتصادی بسپاریم و خود راهبری را به عهده بگیریم.

محمدرضا جهانگیری اظهار کرد: اتاق کرمان به دلیل ارتباط مستقیم با بنگاه‌های اقتصادی بهتر از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به اهمیت مهارت‌آموزی و در اولویت قرار دادن آن واقف است زیرا مشکل اصلی فعالان اقتصادی نداشتن نیروهای دارای مهارت است.

مدیر اجرایی دفتر اتاق کرمان نیز در آئین افتتاح مسابقات مهارت‌آموزی در رشته تعمیر و نگهداری موتور وسایل نقلیه سنگین در سیرجان به نمایندگی از اتاق کرمان، گفت: مهارت‌آموزی پیش‌نیاز اصلی در مسیر توسعه اقتصادی و اشتغال است.

علی محبان افزود: اتاق کرمان تفاهم‌نامه‌هایی را در سال 98 با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان به امضا رساند و در همین راستا دوره‌های آموزشی برگزار شد که بیش از 90 درصد آموزش‌دیده‌ها در برخی رشته‌ها مشغول به کار شدند.

وی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مسابقات که با نگاه مثبت در کنار آموزش ایستاده‌اند، اظهار کرد: امیدواریم بتوان فرزندانی را پرورش دهیم تا علاوه بر استان در سطح ملی و بین‌المللی شاهد درخشش آنها باشیم.

این مسابقات از 26 الی 28 مهرماه جاری در استان کرمان در پنج رشته تراش cnc، فرز cnc، طراحی مهندسی مکانیک در کرمان، تعمیر و نگهداری موتور وسایل نقلیه سنگین در سیرجان و کنترل صنعتی در سرچشمه برگزار می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه