شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

محسن امینی در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق ایران

باید صدای واحدی از تشکل‌های بخش کشاورزی به گوش برسد

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در نشست این کمیسیون اعلام کرد: تشکیل میزهای تخصصی و تبدیل شدن به هاب کشاورزی منطقه از برنامه‌های کمیسیون کشاورزی در دوره جدید است.

13 آبان 1400
کد خبر : 40220
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران با ریاست محسن امینی به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد. در ابتدای نشست امینی از لزوم همکاری اتاق اصناف و اتاق تعاون در حوزه کشاورزی گفت؛ این همکاری از موازی‌کاری جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود با انسجام بیشتری مطالبات بخش خصوصی پیگیری شود.

امین ضمن تشریح برنامه‌های کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران در دوره جدید از تشکیل میزهای تخصیی در حوزه‌های متعدد کشاورزی خبر داد و گفت: فعال شدن این میزهای تخصصی درنهایت به پیگیری تخصصی مطالبات هر حوزه‌ای منجر می‌شود.

بعد از آن احمدعلی کیخا، نماینده سابق مجلس و مشاور کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران با تاکید بر لزوم صدای واحد در بخش کشاورزی، گفت: امیدواریم در دوره جدید از تشکل‌های حوزه کشاورزی با محوریت کمیسیون صدای واحدی شنیده شود.

او گفت: باید برای تقویت جایگاه بخش خصوصی تلاش کرد، اما بخش خصوصی و دولت جایگزین همدیگر نیستند و باید هر کدام در نقش و جای خود دقیق و درست عمل کنند. باید بخش خصوصی به تدوین راهبردهای توسعه کشاورزی کمک بیشتری کند و کمیسیون نیز مشاوره‌های تخصصی به دولت ارائه دهد. همچنین در حوزه آب کارهای جدی‌تری انجام شود.

بعد از آن امینی در تبیین برنامه‌های راهبردی خود پیشنهاد هاب کشاورزی و غذای جمهوری اسلامی در منطقه به ICC را مطرح کرد. همچنین تاکید شد نشست‌های مشترکی در حوزه آب برگزار شود تا مشکلات کشاورزان در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این نشست درباره بر تشکیل میزهای تخصصی محصولات کشاورزی در استان‌ها تبادل نظر شد تا کمیته‌های تخصصی نظیر کمیته بانکی، بیمه، صنایع تبدیلی، کشاورزی و دام و طیور و آبزیان تشکیل شود. همچنین پیشنهاد شد که اعضای کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق ایران با توجه به گرایش و حوزه کاری در این کمیته‌ها فعالیت کنند.

در مورد نامه سازمان توسعه تجارت در خصوص میز ملی صادرات آبزیان به کشور روسیه، روسای کمیسیون‌های کشاورزی اتاق‌های شهرکرد و خرمشهر به عنوان نمایندگان اتاق ایران در این میز انتخاب شدند.

در پایان مقرر شد اتاق‌های استان‌ها پیشنهاد خود را جهت برگزاری جلسات استانی، میزهای تخصصی محصولات خاص آن استان و برنامه ارائه شده توسط کمیسیون را حداکثر ظرف یک هفته به دبیرخانه کمیسیون ارسال کنند.

در همین رابطه