رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

ناصر بیکی مطرح کرد

تشکل‌ها، بازوی فکری اتاق‌ و محل تبدیل ایده به کالا و خدمات هستند

رئیس اتاق اراک با اشاره به‌ضرورت همفکری و هم‌اندیشی و تفکر جمعی، گفت: اتاق به‌عنوان نماینده بخش خصوصی با تکیه‌بر مشورت پذیری و همفکری، تشکل‌ها را بازوی اصلی خود می‌داند.

15 آبان 1400
کد خبر : 40227
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اولین گردهمایی بررسی چگونگی تشکیل انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی و هیدروکربن استان مرکزی برگزار شد. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک در این جلسه نقش و جایگاه انجمن‌ها و تشکل‌ها در پیشبرد اهداف اتاق را تأثیرگذار عنوان کرد.

ناصر بیکی با بیان اینکه امروز ضرورت همفکری و هم‌اندیشی و تفکر جمعی بر فعالان اقتصادی و صنعتی پوشیده نیست، افزود: اتاق نیز به‌عنوان نماینده بخش خصوصی با تکیه‌بر مشورت پذیری و همفکری، تشکل‌ها را بازوی اصلی خود می‌داند.

بیکی، شکل‌گیری انجمن‌های تخصصی و بهره‌مندی از ظرفیت فکری اعضا را از افتخارات اتاق دانست و تصریح کرد: اتاق در سنوات دور گذشته فقط محلی برای صدور کارت بازرگانی صنعتگران بود اما امروز رسالت‌ها و مسئولیت‌های آن وسعت زیادی یافته و با رویکرد حمایتی به‌عنوان پل ارتباطی تسهیل گر روابط بخش خصوصی و حاکمیت است و از حقوق این بخش دفاع می‌کند.

رئیس اتاق اراک با اشاره به تحولاتی که طی ادوار گذشته تاکنون در پارلمان بخش خصوصی رخ داده است خاطرنشان کرد: ما زمانی می‌توانیم پویاتر عمل کنیم که در هنگام تصمیم‌گیری قانون‌گذاران اظهارنظر کرده و به‌صورت جدی مشارکت و تحقق قوانین را پیگیری کنیم.

وی توضیح داد: همه این اتفاقات در سایه تشکیل انجمن‌های تخصصی و کارشناسی در اتاق میسر می‌شود.

بیکی گفت: یکی از چالش‌های موجود در کشور ما این است که آن‌قدر درگیر مشکلات خرد و کلان هستیم که گام اول شکل‌گیری تشکل‌ها با هدف رفع مشکلات بخش خصوصی و مدیریت بحران برداشته می‌شود، درحالی‌که کشورهای پیشرفته با برنامه‌ها و نگرش ارتقا و توسعه به ایجاد انجمن‌ها می‌اندیشند.

رئیس اتاق اراک در پایان تأکید کرد: بی‌تردید با توانمندی‌های فکری که از فعالان اقتصادی و صنعتی استان سراغ داریم، واضح است که در ارتباطات بین‌المللی، صادرات و ... تجربیات خوبی دارند و اگر این تجربه‌ها در کنار یکدیگر جمع شوند و اتاق بازرگانی نیز زمینه‌های برگزاری نمایشگاه‌های داخلی، حضور در نمایشگاه‌های خارجی، شناخت بازارهای هدف و سلیقه‌های مشتریان خارجی و... را مهیا سازد می‌توان چشم‌انداز روشنی را در بهبود و توسعه روابط خارجی بخش خصوصی ترسیم کرد.

آینده روشن واحدهای صنعتی فعال در زمینه مواد شیمیایی و هیدروکربن‌ها

رئیس کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی اراک نیز در این نشست گفت: در راستای رسالت کمیسیون تشکل‌های اتاق که تشکیل انجمن‌های از فعالان اقتصادی در رشته‌های مختلف است، تأسیس انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی و هیدروکربن‌ها در اتاق بازرگانی اراک انجام شد.

حمیدرضا مهدی نیا در حاشیه تشکیل این انجمن گفت: استان مرکزی به لحاظ بهره‌مندی از وجود واحدهای فعال در این زمینه به لحاظ کمی و کیفی در موقعیت قابل‌توجهی قرار دارد و همین امر تشکیل انجمنی با همین نام در اتاق اراک را ضروری ساخت.

وی افزود: جلسه‌ای با همین منظور با حضور ۲۷ فعال صنعتی مرتبط تشکیل شد و توضیحاتی در خصوص مأموریت و مسئولیت تشکل‌ها، حمایت کمیسیون از تشکل‌ها، نقش و تکلیف انجمن‌ها و تشکل‌ها در پیشبرد اهداف و توسعه فعالیت‌ها و ارتقای جایگاه آنان ارائه شد.

مهدی نیا تصریح کرد: در همین راستا هیاتی هفت نفره به‌عنوان هیات مؤسس جهت تدوین اساسنامه و پیگیری امور اداری، تشکیل پرونده‌ها و نهایتاً دنبال کردن پروسه برگزاری مجمع عمومی تا دریافت مجوز از اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد.

وی تأکید کرد: نظر به تعداد بالای واحدهای صنعتی فعال در زمینه مواد شیمیایی و هیدروکربن‌ها در استان که بیش از ۹۰ درصد آنان نیز صادرکننده هستند، امید می‌رود این انجمن به‌زودی در زمره بهترین انجمن‌های استان مرکزی و ایران جای گیرد.

گفتنی است اولین گردهمایی بررسی چگونگی تشکیل انجمن تولیدکنندگان مواد شیمیایی و هیدروکربن استان مرکزی با دستور کارهای آشنایی با کمیسیون تشکل‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه تشکیل در اتاق اراک، تعامل و استفاده از نظرات فعالین حوزه مواد شیمیایی و هیدروکربن در استان مرکزی، معرفی نماینده جهت پیگیری تشکیل و ثبت انجمن در اتاق برگزار شد.

موضوعات :
در همین رابطه