رادیو مجازی اتاق ایران: 27 بهمن 1403

روغنی گلپایگانی در گفتگو با پایگاه خبری اتاق ایران

بورس می‌‌تواند هزینه صادرات را کاهش دهد

ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران معتقد است هزینه بالای بازاریابی همواره یکی از مشکلات اساسی صادرات کالا بوده است و اگر کالاها از طریق بورس فروخته شود، هزینه بازاریابی و فروش کاهش می‌یابد.

27 شهریور 1395 - 19:13
کد خبر : 4034
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران معتقد است هزینه بالای بازاریابی همواره یکی از مشکلات اساسی صادرات کالا بوده است و اگر کالاها از طریق بورس فروخته شود، هزینه بازاریابی و فروش کاهش می‌یابد.

ابوالفضل روغنی، رئیس کمیسون صنایع اتاق ایران - عکس: زهرا رمضانی

کمیسیون صنایع اتاق ایران در تازه‌ترین نشست خود با حضور حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران به بررسی نقش بورس در بازار تولیدات صنعتی پرداخت.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران درباره جزئیات برگزاری این نشست به «پایگاه خبری اتاق ایران» گفت: فعال شدن رینگ‌های صادارتی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند در ارتقای جایگاه بورس در اقتصاد کمک کند. برای این مهم بورس ایران باید به بورس‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بپیوندد.

به باور این فعال اقتصادی نقش بورس در اقتصاد بی‌بدیل و غیرقابل انکار است تنها باید شناخت و آگاهی خود را از ابعاد و مزیت‌های آن بالا ببریم.

او ادامه داد: متاسفانه بورس ما فقط با پاکستان و کشورهای سی‌آی‌اس ارتباط دارد که این میزان ارتباط کفایت نمی‌کند، اگر این ارتباط قوی شود برای صادرات کالا بسیار مهم است. هزینه بالای بازاریابی همواره یکی از مشکلات اساسی صادرات کالا بوده است. اگر کالاها از طریق بورس فروخته شود، هزینه بازاریابی و فروش کاهش می‌یابد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق ایران و بورس کالا را از جمله برون‌داد مهم این نشست دانست و افزود: قرار است کمیته مشترکی بین کمیسیون صنایع با بورس کالا و خدمات تشکیل شود تا در راستای از بین بردن موانع و مشکلات عرضه کالا و خدمات، به بورس و واحدهای صنعتی کمک کند.

در همین رابطه