رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

دفتر بسیج تجار در اتاق ایلام افتتاح شد

در مراسمی، دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام افتتاح شد.

29 آبان 1400
کد خبر : 40443
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق ایلام گفت: مردم این استان به سبب شرایط جغرافیایی با کشور عراق در جریان هشت سال دفاع مقدس همواره از کیان اسلامی دفاع کردند.

شعبان فروتن بیان کرد: اگر دیروز مرز بین استان ایلام با کشور عراق تهدید بود، امروز به فرصتی برای مراوده‌های تجاری و تردد زوار به عتبات عالیات تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این استان با دارا بودن 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق یکی از مهم‌ترین معابر اصلی صادرات کالای ایرانی به کشور همسایه محسوب می‌شود.

رئیس اتاق ایلام، تجار و بازرگانان این استان را سربازان جبهه اقتصادی توصیف کرد و گفت: خوشبختانه امروز مرز بین‌المللی مهران با کشور عراق به گرانیگاه صادرات کالا تبدیل شده و این موضوع نشانگر اهمیت این استان مرزی است.

فروتن به تعامل مثبت و دو سویه بخش خصوصی استان ایلام با بسیج اشاره و تأکید کرد: فعالان بخش خصوصی با تاسی از تفکر بسیجی در سنگر اقتصاد نقش ممتاز و ویژه‌ای بر عهده دارند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

دبیر کل بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران نیز در این نشست مدیریت، هدایت و نظارت را جزو رویکردهای اساسی دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی عنوان کرد.

جواد اسلامی با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم گفت: مهم‌ترین رویکرد ما در این شرایط باید این باشد که تحریم‌های ظالمانه دشمن در حوزه اقتصادی را خنثی کنیم و از توانمندی‌های داخلی به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دفتر تخصصی بسیج تجار و بازرگانان به‌عنوان بازوی اتاق باید تلاش کند که معضل‌ها را شناسایی کرده و متناسب با آن رفع آنها اقدام کند.

دبیر کل بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران افزود: در جنگ اقتصادی امروز دفاتر اتاق بازرگانی به‌عنوان سنگر و تجار، کسبه و بازاران و تولیدگران به‌عنوان سربازان در خط مقدم قرار دارند.

اسلامی اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم در راستای تحقق نام‌گذاری شعار سال حرکت کنیم و با همفکری و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و بسیج برای رونق و جهش اقتصادی حرکت ارزنده‌ای داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: ظرفیت‌های مطلوبی در این استان از حیث تولید، معدن و صادرات وجود دارد که می‌توان با سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از آنها شاهد تحول عظیمی در منطقه بود.

رضا محمدرحیمی اظهار کرد: قوانین مخل، دستورالعمل‌های مشکل‌ساز و قوانین متعارض باید اصلاح شوند تا تولید و تجارت به ریل اصلی خود برگردد.

محمدامین حیدری سربازرس گروه امور تولیدی بازرسی استان ایلام نیز در این نشست گفت: دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی می‌تواند با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در راستای رفع موانع فراروی تولید گام بردارد.

روح اله غلامی مدیرکل گمرکات استان ایلام نیز با بیان اینکه عراق دومین مقصد تجاری و اقتصادی کشورمان است و ما باید به بحث تجارت همواره نگاه فرابخشی داشته باشیم گفت: خوشبختانه مرز بین‌المللی مهران دارای شرایط مطلوبی برای صادرات به کشور همسایه‌مان عراق است.

مسئول بسیج اصناف ایلام نیز در این نشست خواستار استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی استان شد.

احمد محمدی گفت: این استان دارای شرایط مطلوبی برای توسعه و رشد اقتصادی است که باید از تمامی ظرفیت‌های آن به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

علی درویش مسئول بسیج اتاق ایران نیز در این نشست دفاتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی را کمک‌کار مدیریت اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور توصیف کرد.

علی درویش گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای دفاتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی ارائه نظرات و پیشنهادات تخصصی به اتاق‌های بازرگانی است.

وی ادامه داد: این دفاتر در کنار فعالان بخش خصوصی برای رفع مشکلات و تنگناهای احتمالی در بخش‌های مختلف اقتصادی فعالانه اقدام خواهند کرد.

درویش ابراز امیدواری کرد: با همکاری دفاتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی شاهد تحول بزرگی در عرصه اقتصادی باشیم.

در این مراسم، کمال ناصری وحید به سمت مسئول دفتر بسیج تخصصی تجار و فعالان اقتصادی استان ایلام و سالار حسنی به‌عنوان دبیر دفتر به مدت یک سال منصوب شدند.

موضوعات :
در همین رابطه