شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

حمایت دولت از همه ایرلاین‌ها یکسان است

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برای این وزارتخانه هیچ یک از ایرلاین‌ها با یکدیگر تفاوتی ندارد، اظهار کرد: در طول ماه‌های گذشته تقریبا تمامی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی توانسته‌اند مذاکراتی را برای خرید هواپیما با شرکت‌های خارجی آغاز کنند.

28 شهریور 1395
کد خبر : 4057
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برای این وزارتخانه هیچ یک از ایرلاین‌ها با یکدیگر تفاوتی ندارد، اظهار کرد: در طول ماه‌های گذشته تقریبا تمامی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی توانسته‌اند مذاکراتی را برای خرید هواپیما با شرکت‌های خارجی آغاز کنند.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی

عباس آخوندی در نشست خبری درباره‌ی چگونگی حمایت دولت از ایرلاین‌های غیردولتی، گفت: ما اعلام کردیم که دولت در حد توان خود و البته به شرط آنکه دخالت مستقیم در این حوزه به شمار نیاید، از کلیه ایرلاین‌ها حمایت خواهد کرد. این شامل تمامی شرکت‌های هواپیمایی می‌شود و در این بین هیچ فرقی میان دولتی‌ها و غیردولتی‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به امکان تسهیلات‌دهی صندوق توسعه ملی به ایرلاین‌های غیردولتی، تاکید کرد: این موضوع شامل حال ایران‌ایر به عنوان ایرلاین دولتی نمی‌شود و این امتیازی است که دیگر شرکت‌های هواپیمایی در اختیار دارند. در بحث ضمانت فاینانس نیز دولت درباره قرار داد ایران‌ایر نیز ورود مستقیم نکرد و این ضمانت از طرق دیگر باید نهایی شود.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری دومین اجلاس کاپا در ایران پس از اجرایی شدن برجام، اظهار کرد: این موضوع به خوبی نشان می‌دهد شرکت‌ها و فعالان حوزه حمل‌ونقل هوایی جهان روی ایران حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و از این رو این شرایط نشان می‌دهد که بازگشت ایران به عرصه حمل‌ونقل هوایی به عنوان یک اولویت جهانی مطرح است.

آخوندی با بیان این‌که کلیه مذاکرات لازم با شرکت‌ها برای اجرایی شدن توافق‌هایشان با ایران پیگیری شده، ادامه داد: تنها نقطه ابهام باقی‌مانده در این مسیر بحث صدور مجوز نهایی وزارت خزانه‌داری آمریکا – اوپک – است. با وجود آنکه در طول ماه‌های گذشته مذاکرات بسیاری در این رابطه صورت گرفته، اما هنوز مجوزهای لازم صادر نشده است. البته ما انتظار داریم این موضوع در آینده نه چندان دور نهایی شود.

وی گفت: حضور سران کاپا در ایران نشان از اهمیتی دارد که آنها برای صنعت هوانوردی ایران قائل هستند و از این‌رو به نظر می‌رسد فشار جهانی اوپک را مجبور به صدور مجوز نهایی کند.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: امیدواریم همان‌طور که اجلاس ابتدایی کاپا نتایج مثبت فراوانی برای صنعت هوانوردی ما فراهم کرد، دور جدید این اجلاس نیز شرایطی مناسب پیدا کند و مذاکرات طرف‌های ایرانی با شرکت‌های خارجی به نتایجی قطعی منجر شود.

در همین رابطه