رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در شورای گفت‌وگوی آذربایجان شرقی مطرح شد

اعمال محدودیت در سهمیه گاز صنایع استان‌ها عادلانه باشد

در نشست شورای گفت‌وگوی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اعمال محدودیت در تخصیص سهمیه گاز صنایع در استان‌های مختلف بر لزوم عادلانه شدن این فرایند تأکید شد.

22 آذر 1400
کد خبر : 40748
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص موضوع گاز صنایع گفت: متأسفانه با توجه به آمار مشاهده می‌شود که میزان سهمیه‌ها بر اساس عدالت تقسیم نشده است. استان آذربایجان شرقی با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی، نباید با اعمال محدودیت بالا در مصرف گاز روبرو می‌شد اما میزان محدودیت در سهمیه گاز این استان نسبت به دیگر استان‌ها بالا است که باید این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

عابدین خرم در هفتاد و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی ادامه داد: برای رفع این مطالبات چندین نامه برای وزیر نفت نوشته شده است که از نمایندگان مجلس نیز می‌خواهیم در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند تا صنایع در طول زمستان با مشکل گاز مواجه نشوند.

خرم با بیان اینکه این شورا باید به قرارگاه جذب سرمایه و شناسایی و برطرف کردن موانع و مشکلات بخش خصوصی و حوزه تولید تبدیل شود، گفت: از سوی دیگر بخش خصوصی باید در شناسایی نخبگان اقدامات اساسی انجام دهد چراکه باوجود فعالیت تعداد زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان، متأسفانه فرآیند تبدیل ایده به محصول و تجاری‌سازی آن به‌درستی انجام نمی‌شود که در این راستا اتاق تبریز باید ایفاگر نقش مهمی باشد.

ابوالفتح ابراهیمی، نائب رئیس اتاق تبریز نیز با اشاره به اولین دستور جلسه این نشست با موضوع اولویت‌بندی قطع گاز شرکت‌های فولادی گفت: میزان محدودیت در تخصیص سهمیه گاز صنایع در استان‌های مختلف عادلانه نبوده و این روند باید اصلاح شود.

موسی خلیل الهی، رئیس‌کل دادگستری استان نیز در این جلسه در خصوص محدودیت سهمیه گاز صنایع استان گفت: نباید شاهد وجود ناعدالتی در تخصیص این سهمیه باشیم که این مورد باید توسط دستگاه‌های مذکور پیگیری شود.

روح‌الله متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز در مجلس نیز در این جلسه گفت: مشکل کمبود گاز و مصرف بالای آن برای کاهش سهمیه گاز صنایع مطرح می‌شود اما آنچه مورد اعتراض بوده، تبعیض در اعطای این سهمیه‌ها است.

«بررسی چالش‌های پیش روی صنایع فولاد استان به دلیل برنامه اولویت‌بندی قطع گاز شرکت‌های فولادی توسط وزارت نفت»، «بررسی چالش‌های اخذ کارت بازرگانی و پروانه بهره‌برداری شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری» و همچنین «بررسی دلایل عدم اجرای ماده چهار قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون مذکور موضوع الزام استفاده از خدمات سازندگان ذیصلاح در احداث تمامی ساختمان‌ها» سه دستور جلسه این نشست بود.

«درخواست مشارکت واحدهای صنعتی در مدیریت مصرف برق در فصل زمستان ۱۴۰۰ از سوی شرکت توزیع برق تبریز»، «ایجاد خط اعتباری واردات نهاده‌های کشاورزی توسط رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تبریز» و «طرح موضوع مرتبط با حوزه گردشگری استان توسط رئیس انجمن رستوران‌های بین‌راهی و مراکز رفاهی استان» نیز دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بودند.

موضوعات :
در همین رابطه