رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سیدمهدی طبیب زاده در نشست مرکز کسب‌وکار با مشاوران اتاق کرمان

بخش خصوصی هیچ قدرتی در تصمیمات اثرگذار بر کسب‌وکار ندارد

رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه همواره تصمیم‌هایی گرفته می‌شود که به‌صورت مستقیم در وضعیت کسب‌وکار جامعه تأثیرگذار است، گفت: بخش خصوصی در این فرایند هیچ قدرتی ندارد.

27 آذر 1400
کد خبر : 40812
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه ما هیچ اقدامی را مهم‌تر و واجب‌تر از بهبود محیط کسب‌وکار نمی‌دانیم، گفت: فضای کسب‌وکار بسیار پیچیده‌تر شده و متأسفانه استان کرمان در پایش محیط کسب‌وکار کشور در رتبه‌های آخر قرار دارد.

 سیدمهدی طبیب زاده در نشست مرکز کسب‌وکار با مشاوران اتاق کرمان افزود: به دلیل این پیچیدگی‌های کاری و گاهی مسائل فرهنگی، هر چه تلاش می‌کنیم به گرد ایجاد موانع و صدور مقررات و بخشنامه‌های مزاحم نمی‌رسیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای معتقدند فضای کسب‌وکار در کرمان رتبه بهتری دارد، ادامه داد: قضاوت‌ها و جو عمومی نشان از وجود موانع است و روزانه هزینه و زمان زیادی صرف مانع زدایی می‌شود.

طبیب زاده اظهار کرد: اتاق کرمان برخی مسائل را در سطح ملی پیگیری می‌کند که شاید تاکنون آثار آن به‌خوبی مشخص نشده است اما حضور اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان در بانک مرکزی، قوه قضائیه، دیوان عدالت اداری و وزارتخانه‌های صنعت و معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی بسیار پررنگ است که به دلیل پیچیدگی‌های موجود، آثار این تلاش‌ها در بلندمدت مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد: اتاق کرمان لحظه‌ای از تلاش و پیگیری برای بهبود محیط کسب‌وکار غافل نمانده و نمایندگانی به‌صورت دائم در مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کشور داریم که همه مستندات، پیشنهادات و اشکالات را مطرح می‌کنیم.

رئیس اتاق کرمان گفت: متأسفانه تصمیم‌هایی گرفته می‌شود که به‌صورت مستقیم در وضعیت کسب‌وکار جامعه تأثیرگذار است؛ اما بخش خصوصی هیچ قدرتی در آنها ندارد.

طبیب زاده، با تاکید بر اهمیت رفع مشکلات مربوط به صنایع کوچک و متوسط استان خاطرنشان کرد: سال گذشته 33 هزار شغل از دست رفته که عمده آنها در بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط اتفاق افتاده است.

وی از مشاوران اتاق کرمان، پیگیری برای اصلاح روش‌ها، قوی‌تر شدن و داشتن روحیه جنگندگی برای حل مشکلات فعالان اقتصادی را درخواست کرد و افزود: اتاق به پشتوانه مشاوران می‌تواند فعالیت‌های خود را با تسلط، کارشناسی شده و دقیق پیش ببرد.

رئیس اتاق کرمان خطاب به مشاوران ادامه داد: فعالان اقتصادی وقتی به اتاق مراجعه می‌کنند با آنها احساس همدلی داشته باشید و همه تلاش خود را برای حل مشکلات مراجعان قرار دهید.

طبیب زاده، با بیان اینکه مرکز کسب‌وکار اتاق کرمان به پایش و بهبود محیط کسب‌وکار کمک می‌کند، گفت: در این مرکز تاکنون 182 پرونده تشکیل شده که 145 مورد آن بدون مراجعه به کمیته‌ها و مراجع خاصی حل شده که این موضوع بسیار مهم است.

موضوعات :
در همین رابطه