در شب ميلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، برای سلامتی سیدابراهیم رئیسی و همراهان دعا کنیم

رادیو مجازی اتاق ایران - 30 اردیبهشت 1403

در سی‌ودومین نشست هیات مدیره اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی

اعضای هیات‌مدیره اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی انتخاب شدند

سی‌ودومین نشست هیات مدیره اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی برگزار شد. در این نشست ضمن انتخاب اعضای هیات مدیره، درباره برنامه‌های اتاق اسلامی در سال میلادی پیش رو برنامه‌ریزی شد.

27 آذر 1400
کد خبر : 40815
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سی‌ودومین نشست هیات مدیره اتاق بازرگانی و صنعت اسلامی به انتخاب اعضای هیات مدیره، کمیته مالی و نمایندگان اتاق اسلامی در گستره‌های جغرافیایی و همچنین تعیین برنامه‌های اتاق اسلامی در سال میلادی پیش رو اختصاص داشت .

در این نشست که به میزبانی اتاق بازرگانی مکه برگزار شد نواب فعلی یعنی ترکیه، مصر و قطر و در کمیته مالی نیز اعضای فعلی یعنی ایران، ترکیه، پاکستان، مصر، اردن، کویت، عربستان و امارات متحده عربی ابقا شدند و در این ترکیب تنها عمان جایگزین تونس شد.

همچنین با درخواست کشورهای عضو در کمیته اجرایی رئیس و نواب رئیس اتاق اسلامی به همراه   کشورهای چاد، آذربایجان، عربستان و پاکستان تعیین شدند.

در این جلسه مقرر شد راهکارهای تامین مالی خرد با مشارکت فعال اتاق اسلامی و اتاق‌های عضو بین اعضا تقویت شود و در این بین نماینده اتاق ایران با اشاره به بحث تامین مالی خرد از اتاق اسلامی درخواست کرد تا منبع تامین و چگونگی اختصاص آن را با مشارکت کمینه مالی مشخص شود .

در این بین یوسف الخلاوی، دبیرکل اتاق اسلامی به اصلاحات صورت گرفته در مباحث مالی از جمله تبدیل ذخایر اتاق اسلامی به دلار و ارزهای معتبر اشاره کرد و گزارش‌ مالی سالانه اتاق اسلامی را ارائه داد.

در نهایت مقرر شد سی‌وسومین نشست هیات‌مدیره می ۲۰۲۲ در مسقط  و سی‌وچهارمین نشست هیات مدیره به میزبانی جمهوری آذربایجان سال آینده در تاریخی که اعلام خواهد شد، برگزار شود.

در همین رابطه