رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

محمد شیرکوند در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

نشست‌های B۲B با طرف‌های خارجی در اکسپو دبی طبق برنامه برگزار می‌شود

عضو کمیته اکسپو اتاق ایران می‌گوید: در اکسپو دوبی ۱۹۱ کشور پاویون دارند. سعی کردیم از پاویون تجاری این کشورها بازدید کرده و جلسات B۲B تخصصی برای تجار و صاحبان صنایع برگزار کنیم.

30 آذر 1400
کد خبر : 40845
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو کمیته اکسپو اتاق ایران درباره اکسپو ۲۰۲۰ دوبی می‌گوید: مهمترین هدف از تشکیل کمیته اکسپوی اتاق ایران، اعزام هیات‌های تجاری به اکسپو 2020 دبی بود. قرار بود این کمیته چند حوزه مهم را پوشش دهد: ایجاد آورده تجاری در بستر اکسپو با وجود جلسات B2B، و برنامه‌ریزی برای سفر هیات تجاری قبل از انجام سفر.

محمد شیرکوند در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌افزاید: اکسپو اگرچه رویداد فرهنگی مهمی است اما هم‌زمان، رویدادی تجاری است و باید کمیته اکسپو اتاق ایران در این حوزه برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌داد. اعضای کمیته اکسپو اتاق ایران در دبی به‌دنبال این بودند که جلسات متناظر و جلسات B2B خوبی برگزار شود.

او تصریح می‌کند: در اکسپو دوبی ۱۹۱ کشور پاویون دارند؛ ما برای بازدید از پاویون کشورهایی مثل اسپانیا، ایتالیا، سنگاپور، کره جنوبی، هلند، ژاپن و غیره هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم تا جلسات B۲B برای تجار و صاحبان صنایع داشته باشیم و این جلسات طبق برنامه‌ریزی برگزار خواهد شد.

شیرکوند ادامه می‌دهد: دولت امارات متحده عربی اکسپو را مانند یک چتری بر همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود قرار داده است. هفته‌ها، ماه‌ها و روزهای خاصی که در اکسپو نام‌گذاری شده و برنامه‌ریزی جهانی اکسپو، نشان می‌دهد این روزها با توجه به برنامه‌ریزی رویدادهای تخصصی در دبی، ابوظبی و شارجه هماهنگ می‌شد. مثلا برنامه نمایشگاه آموزشی GESS با برنامه نمایشگاه اکسپو در حوزه آموزش یکسان بود.

او ادامه می‌دهد: یکی از کارهای مهم کمیته اکسپو اتاق ایران همکاری و تعامل با سفارت‌خانه‌ها در داخل ایران است. برنامه‌های جز به جز پاویون این کشورها در دبی را از سرکنسول‌ها دریافت کرده و مبتنی با این برنامه‌ها در نمایشگاه تخصصی جلسات B2B برگزار می‌شد.

عضو کمیته اکسپو اتاق ایران ادامه داد: امروز سومین روز هفته معدن در پاوین ایران است و کمیته اکسپو اتاق ایران جلساتی برگزار کرده که یکی از این جلسات با معاون سرمایه‌گذاری هلند است. روز گذشته نشستی با مسئولان توسعه تجارت امارت برگزار شد؛ همچنین جلساتی هم به صورت آنلاین برگزار شده است که رد این نشست‌ها خانه معدن ایران حضور جدی دارد.

شیرکوند ادامه داد: نشستی با کمیسیون توسعه بازرگانی گینه جلسه برگزار کرده‌ایم. این کشور در حوزه معدن کشوری غنی است؛ همچنین جلسه‌ای با یکی از کشورهای آفریقای جنوبی یا هندی برگزار شد و موضوع همه این جلسه‌ها در حوزه معدن، واردات مس و نیکل و انتقال تکنولوژی بوده است.

او تاکید کرد: تفکر تقریباً غلطی در ارتبط با اکسپو در ایران پدید آمد و آن اینکه می‌گفتند اکسپو صرفاً یک رخداد فرهنگی است.کمیته اکسپو برای بازسازی این تفکر زمان زیادی صرف کرد. اکسپو در کنار رخداد فرهنگی، رخداد بسیار مهم تجاری است. بزرگ‌ترین پاوین‌ها در اکسپو بیش از 100 متر از مساحت خود را به جلسات B2B اختصاص می‌دادند. ما هم سعی کردیم از فرصت‌ها اکسپو 2020 دبی برای اقتصاد کشور بهره‌برداری کافی داشته باشیم. اکسپوی 2020 دبی فرصتی مهم برای اقتصاد و تجارت کشور است و ما سعی کردیم از این فرصت بهره کافی ببریم.

موضوعات :
در همین رابطه