رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در حاشیه افتتاح مدرسه خیرساز زرین تاج ناصری در منطقه یک تهران

وزیر آموزش‌وپرورش از مدرسه‌سازی جامعه نیکوکاری ابرار تقدیر کرد

جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق ایران، به‌واسطه مدرسه‌سازی پس از بلایای طبیعی در آذربایجان شرقی، کرمانشاه، بوشهر و سیستان و بلوچستان مورد تقدیر وزیر آموزش‌وپرورش قرار گرفت.

06 دی 1400
کد خبر : 40942
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هم‌زمان با برگزاری آئین روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، مدرسه زرین تاج ناصری با زیربنای 2200 مترمربع در محله ازگل منطقه یک شهر تهران با حضور وزیر آموزش‌وپرورش به بهره‌برداری رسید.

این مدرسه دارای 15 باب کلاس است که با اعتباری به میزان 110 میلیارد ریال از محل اعتبارات تخریب و بازسازی، احداث شده است.

در این مراسم همچنین از دو عنوان کتاب تازه منتشرشده سازمان نوسازی مدارس کشور در حوزه رونمایی شد. کتاب «دستورالعمل شاخص‌های ایمنی مدارس در برابر سوانح و رخدادهای طبیعی» که حاصل تجارب اندوخته و مطالعات ارزنده کارشناسان و مهندسان حوزه‌های فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس در سراسر کشور است و با همت متخصصان تدوین شده است. «مروری بر سیل‌های 1398-1397 ایران و عملکرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور» کتاب دیگری بود که در این مراسم رونمایی شد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم، تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه مدرسه‌سازی بود. جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق ایران از جمله سمن‌هایی بود که به‌واسطه مدرسه‌سازی به‌ویژه پس از بروز حوادث غیرمترقبه‌ای چون سیل و زلزله، از سوی وزیر آموزش‌وپرورش موردتقدیر قرار گرفت.

جامعه نیکوکاری ابرار ساخت مدرسه پس از وقوع زلزله در شهرستان ورزقان در استان آذربایجان شرقی، استان کرمانشاه، استان بوشهر و همچنین وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان را در کارنامه دارد.

در همین رابطه