رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

محمود تولایی اعلام کرد

رشد ۳۰ درصدی صادرات کاشان نسبت به سال گذشته

رئیس اتاق کاشان می‌گوید: این منطقه در حوزه‌های مختلف صنعتی، تولیدی، بازرگانی و معدنی فعال است و در سال جاری صادرات آن 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

12 دی 1400
کد خبر : 41036
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کاشان گفت: بر اساس آمار دریافتی از گمرکات از ابتدای سال تاکنون منطقه کاشان با ۳۶۰ میلیون دلار انواع کالا با رشد افزون بر ۳۰ درصد نسبت به سال قبل صادرات داشته که رکورد مناسبی برای این منطقه است.

محمود تولایی در نشست مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با صاحبان صنایع و صادرکنندگان در اتاق کاشان، این شهر را منطقه‌ای پویا و فعال در حوزه‌های مختلف صنعتی، تولیدی، بازرگانی و معدنی دانست و افزود: رتبه منطقه کاشان در سرمایه‌گذاری، اشتغال، صنعت و صادرات از نیمی از استان‌های کشور بیشتر است که نشان از پویایی و فعالیت خوب تولیدی، صنعتی و صادراتی منطقه است.

تولایی با اشاره به ۴۶ محصول صادراتی این منطقه افزود: واحدهای صنعتی ما امروزه ساختار صادراتی برای خود ترسیم کرده و سهم درخشانی را در بازار جهانی برای خود رقم زدند و از غرب دنیا یعنی کانادا و آمریکای جنوبی تا اروپا و همسایگان تا کشورهای شرق تا استرالیا و زلاندنو صادرات دارند لذا می‌طلبد تا با نگاه ویژه‌تر در حوزه تسهیلات بانکی و اقدامات بیشتری شود.

وی تصریح کرد: باوجوداینکه صنعتگران می‌دانند بانک توسعه صادرات ازلحاظ تأمین منابع مالی در جایگاه بالایی قرار ندارد اما به دلیل کارایی و عملکرد خوبش انتظار دارند منابع بیشتری به این بخش اختصاص دهد تا صنعتگران بیشتری تشویق به مبادله و دریافت تسهیلات از آن شوند.

رئیس اتاق کاشان اظهار کرد: حوزه فعالیت بانک توسعه صادرات در منطقه و شعبه در حال حاضر توانسته جای خود را باز کند به‌طوری‌که اکنون بین صنعتگران و بانک یادشده اعتماد متقابل وجود دارد و باور داریم که این توسعه متوقف نخواهد شد.

وی تصریح کرد: باوجوداینکه مشتریان بانک توسعه صادرات اطلاع دارند که این بانک ازلحاظ منابع به نسبت دیگر بانک‌های دولتی قرار ندارد اما به دلیل کارایی و عملکرد خوبش انتظار دارند منابع بیشتری به این بخش اختصاص دهد تا صنعتگران بیشتری تشویق تولید صادرات محور و دریافت تسهیلات از این بانک شوند.

تولایی افزود: اینکه شعبه بانک توسعه صادرات در کاشان امروز هیچ معوقه‌ای ندارد، یک امتیاز به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد بابت این امتیاز باید تسهیلات بیشتری از سوی بانک در اختیار این شعبه قرار گیرد و صادرکنندگان اکثر فعالیت خود را در این بانک متمرکز کنند و همکاری متقابل داشته باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه