رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

بر اساس قانون برنامه ششم توسعه

هیات وزیران طرح نوسازی و بازسازی صنایع کشور را تصویب کرد

طرح نوسازی و بازسازی صنایع کشور بر اساس بند(ح) ماده 46 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه به تصویب هیات وزیران رسید.

04 بهمن 1400
کد خبر : 41332
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هیات وزیران طرح نوسازی و بازسازی صنایع کشور را به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد موضوع بند(ح) ماده 46 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه تصویب کرد.

هدف این طرح کاهش مصرف و شدت انرژی و آلایندگی، افزایش بازدهی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و رقابت‌پذیری واحدهای تولیدی از طریق بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات، اصلاح ساختار مالی و مدیریتی بنگاه‌ها و عارضه‌یابی مطابق سیاست‌های صنعتی کشور است.   

این مصوبه در چارچوب 6 ماده تهیه و تصویب شده و نظارت بر حسن اجرای آن را بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گذارد که باید طبق ماده 6 آن گزارش عملکرد طرح را در دوره اجرای برنامه ششم توسعه به صورت سالانه در اختیار سازمان برنامه‌و‌بودجه قرار دهد.

واحدهای تولیدی دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنوف تولیدی دارای مجوز، براساس قانون نظام صنفی و واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی، با اولویت بخش‌های خصوصی و تعاونی در کلیه موارد، دامنه شمول طرح مذکور را تشکیل می‌دهند.

همچنین به منظور تعیین زمانبندی تحقق اهداف قانون برنامه ششم توسعه کشور در بخش نوسازی و بازسازی صنایع، تعیین اولویت‌های رشته‌ای بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، تعیین سهم بنگاه‌های مختلف (کوچک، متوسط و بزرگ) در طرح و تدوین فرایندها، دستورالعمل‌های اجرایی، بررسی و رفع موانع اجرایی و نظارت بر حسن اجرای طرح، کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت (رئیس کارگروه)، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان برنامه‌وبودجه کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سطح معاون دستگاه تشکیل و مصوبات کارگروه با تأیید و امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می‌شود.

پس از اطلاع‌رسانی لازم و دریافت درخواست متقاضیان در سامانه مربوط وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحدهای تابعه استانی براساس قوانین و مقررات مربوط و مصوبات کارگروه یاد شده، نسبت به بررسی درخواست‌ها اقدام کرده و واحدهای واجد شرایط دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی را به بانک‌های عامل معرفی می‌کند.

 

در همین رابطه