رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

پرهام رضایی مطرح کرد

مشارکت فعالان اقتصادی در مسئولیت‌های اجتماعی باید سازمان‌دهی شود

رئیس اتاق کرج با بیان اینکه مشارکت فعالان اقتصادی در فعالیت‌های اجتماعی نشانه حس مسئولیت‌پذیری آنهاست، گفت: برای مشارکت بیشتر در این بخش باید سازمان‌دهی بهتری در استان انجام شود.

06 بهمن 1400
کد خبر : 41351
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج با اشاره به اهمیت مشارکت فعالان اقتصادی در برنامه‌های خیری، گفت: سال گذشته اقدامات زیادی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی توسط فعالان اقتصادی عضو مرکز نیکوکاری اتاق کرج انجام شد که از جمله این موارد اهدای بیش از هزار دستگاه تبلت به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

پرهام رضایی در همایش نقش فعالان اقتصادی در مسئولیت‌های اجتماعی، افزود: از دیگر اقدامات انجام شده خیرین اتاق کرج در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در سال ۹۹ کمک به آزادی ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان بوده است. در کنار آن سال گذشته عهده‌دار مسئولیت‌هایی از جمله خرید تجهیزات بیمارستانی برای مراکز درمانی استان و اهدای بسته‌های حمایتی به اقشار کم‌بضاعت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز شدیم.

رئیس اتاق کرج با بیان اینکه مشارکت فعالان اقتصادی در فعالیت‌های اجتماعی نشان از حس مسئولیت‌پذیری آنها دارد، افزود: برای مشارکت بیشتر در این بخش باید یک سازمان‌دهی بهتری در استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در جامعه معضلات زیادی برای شهروندان از جمله در حوزه درمان وجود دارد، افزود: البرز فعالان اقتصادی زیادی دارد که هرکدام به نحوی در مسئولیت‌های اجتماعی مشارکت دارند.

رضایی با بیان اینکه تعداد خیریه‌ها در استان البرز زیاد است اما باید بیشتر بر روی مسئولیت‌ها در این مورد و اجرایی کردن اقدامات خیرین متمرکز شویم، گفت: ساخت مدارس، کمک به مراکز درمانی، اهدای بسته‌های ارزاق به خانواده‌های کم‌درآمد هرکدام شاخه‌ای از اقدامات خیرین است، اما به‌تبع در قالب اقدامات سازنده کارهای بیشتری را می‌توان پیش برد.

وی با بیان اینکه اتاق کرج در این دوره به دنبال سازوکار بهتر و ترسیم نقشه راه مناسب‌تری برای افزایش سطح مشارکت فعالان اقتصادی در مسئولیت‌های اجتماعی است، افزود: همان اندازه که امنیت اقتصادی و رونق کسب‌وکار برای ما حائز اهمیت است، حضور در عرصه‌های اجتماعی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

در ادامه این نشست، مجتبی عبداللهی استاندار البرز نیز در همایش نقش فعالان اقتصادی در مسئولیت‌های اجتماعی که به میزبانی اتاق کرج با حضور مسئولان استانی و جمعی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد، اظهار کرد: در کشورمان نیز خیرین بسیاری اموال و دارایی خود را در راه کمک به اقشار کم‌بضاعت جامعه، بهبود سرانه‌های درمانی و آموزشی و دیگر فعالیت‌های اجتماعی هزینه کرده‌اند، به‌عنوان نمونه در کشور بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های زیادی داریم که توسط خیرین و واقفین اداره و مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: در البرز نزدیک به ۳ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد اما هنوز به ۲ هزار تخت دیگر نیاز است و در کل سرانه تخت بیمارستانی در استان بر اساس جمعیت البرز باید به ۵ هزار مورد برسد.

عبداللهی عنوان کرد: ازلحاظ سرانه آموزشی نیز با توجه به رشد سریع جمعیت در البرز و مهاجرپذیری البرز با مشکلاتی این‌چنینی مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: به‌طورقطع ما نیز از مشکلات و موانع تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و تجار استان با خبر هستیم و رفع معضلات آنها را وظیفه خود می‌دانیم.

استاندار البرز افزود: تعامل، همکاری و تشریک‌مساعی بین دولت و بخش خصوصی در البرز تقویت خواهد شد و بی‌شک در سایه این هم‌افزایی‌ها می‌توانیم در حل بسیاری از موضوعات توفیق یابیم.

در بخش دیگری صلاح‌الدین دلشاد، مدیرعامل یک موسسه خیریه در مورد اهداف برگزاری این همایش گفت: نقص خلقتی نوزادان در بدو تولد که از آن به ناهنجاری‌های مادرزادی تعبیر می‌شود، در حدود 6 درصد متولدین هر جامعه بروز می‌کند و مشتمل بر بیماری‌های قلبی و مغزی، مغز و اعصاب، لب‌شکری و شکاف کام، مری بسته، در رفتگی لگن و دیگر موارد است که خیلی از خانواده‌ها قادر به پرداخت هزینه درمان این بیماری‌ها نیستند.

وی در ادامه افزود: موسسه خیریه متبوع ما در قالب فعالیت‌هایی در راستای حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی از سال ۸۴ راه‌اندازی شد و در این مسیر کمک زیادی به خانواده‌های این اطفال داشته و آنها را تحت پوشش قرار داده است.

دلشاد با بیان اینکه از سوی این موسسه خیریه سالانه حدود ۶ تا ۷ میلیارد تومان برای درمان اطفال مبتلا به بیماری‌های مادرزادی هزینه می‌شود، گفت: در ۲۲ بیمارستان طرف قرارداد موسسه، جراحی این اطفال صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بر اساس عمل‌های جراحی و اقدامات درمانی در پایتخت بالغ‌بر ۷ هزار و ۵۵۰ کودک و نوزاد تحت پوشش این موسسه قرار دارند که به بیماری‌های مختلف مادرزادی مبتلا هستند، البته در سطح شهرستان‌ها نیز آمارهای دیگری توسط موسسه خیریه محکم از درمان این بیماران ثبت شده است.

در این همایش، محمدرضا اسپرورین، مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز نیز بیان کرد: خیرین بازوان توانمند دولت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی هستند که بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی در اقدامات خیر پیش‌قدم شده‌اند.

وی ادامه داد: در استان البرز به دلیل مهاجرپذیری بالا سالانه بالغ‌بر ۱۳ هزار دانش‌آموز به لیست محصلین استان افزوده می‌شود که این جمعیت نیاز به ایجاد ۴۰۰ کلاس درس جدید دارد.

عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: سال گذشته درمجموع کمک‌های خیرین و فعالان اقتصادی استان البرز به حوزه مدرسه‌سازی ۶۷ میلیارد تومان بود که امسال این میزان به ۲۱۰ میلیارد تومان رسید که معادل ۳۰۰ درصد افزایش است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات و کمبودهای البرز تنها در حوزه سرانه‌های آموزشی نیست، افزود: البرز ازنظر درمانی با کاستی‌های زیادی مواجه بوده و جزو استان‌هایی است که پایین‌ترین سرانه درمانی را دارد.

اسپرورین با بیان اینکه شاخه‌های فعالیتی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بی‌شمار است، گفت: در حال حاضر متأسفانه شرایط به‌گونه‌ای شده است که باید حداقل بر حل معضلات اجتماعی استان خود متمرکز شویم تا مشکلات البرز در آینده بیشتر نشود.

موضوعات :
در همین رابطه